Smådopping.

Sel

Trådstartare
Jag ville bara dela med mig av en bild på en favoritfågel. Smådoppingarna övervintrar i älven här ibland och de är så jäkla söta! :D
Inte världens bästa skärpa eller ljus, men jag kunde inte låta bli när en av dem för en gångs skull hängde med normalstora sjöfåglar. Skygga som rackarn är de också.

Någon annan som sett de här söta små krabaterna? Det vore fantastiskt att få se dem häcka, men det gör de visst någon annanstans.

Vi har svarthakedoppingar i våran damm utanför stallet. Där häckar de varje vår.

Det känns smått fantastiskt!

Verkligen vacker! Vad jag förstår är den dessutom ganska ovanliga numer. De häckar i små dammar och då är tydligen golfbanor ganska trevliga.

Våra har vant sig vid åkgräsklippare och hästar. Jag var lite orolig att de inte skulle det då det inte funnits på gården på många år.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 181
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 063
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Jag vill ha en hund. Jag känner det som att jag varje dag går miste om något i och med att jag inte har hund... Så jag hoppas att jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 181
Senast: Takire
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 489
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama