smackar med underläppen

Falkenrally

Trådstartare
varför smackar min häst med underläppen??
hon gjorde så före jag fick henne.
enligt min kompis så är min häst inte i harmoni med sig själv!
kan det stämma??:confused:
hästen är trevlig och underbar
hon gör bara dessa smackningar vid ridning och
efter ridning om hon står uppbunden i stallgången..
aldrig annars.

tacksam för svar

Sv: smackar med underläppen

Så gör mitt ena sto med. Speciellt om hon är irriterad eller uttråkad.
Hennes mamma lät lika dant.

hmm undrar vad det kan bero på
haha ser ju ut som om dom skulle försöka lära sig prata hehe

Så gör mitt sto också när hon står på gången, men hon är inte sur/irriterad. Tycker möjligen att det är tråkigt att vänta.

antagligen har dom tråkigt men de e ju de att mitt sto gör de när man rider med hon tycer ju om att bli riden

Jag tycker inte att det är något att bekymra sig över. Jag tycker personligen att det är personligt! Det är gulligt! Fråga någon veterinär eller något om det beror på något? Annars trro jag det är mer som en vana.. eller ovana.
Mvh

Jag har hört en hästviskare påstå att hästar gör såhär när de försöker prata med oss - att de härmar oss (för vi rör ju munnen när vi kommunicerar.) Hurvida det stämmer eller inte har jag ingen aning om :P Man får väl tro vad man vill.

Jag tror definitivt inte att det är något att oroa sig över.

tackar tackar!!!

nä inget jag är direkt orolig för man måste ju fråga bara helt enkelt!!

kram på er alla

Min häst gör/gjorde precis likadant, när jag precis fick henne och hos ägarna innan smackade hon jämt med läppen vid ridning, men nu (9 månader senare) smackar hon bara när hon är stressad eller orolig, tror de beror på att när jag fick henne var hon nästan inte inriden helt klar, men nu har hon lärt sig mkt mera, tror de kan vara de. för när jag jobbar henne ordentligt och hon är avslappnad smackar hon INTE!:rofl:

Elisha skrev:
Min häst gör/gjorde precis likadant, när jag precis fick henne och hos ägarna innan smackade hon jämt med läppen vid ridning, men nu (9 månader senare) smackar hon bara när hon är stressad eller orolig, tror de beror på att när jag fick henne var hon nästan inte inriden helt klar, men nu har hon lärt sig mkt mera, tror de kan vara de. för när jag jobbar henne ordentligt och hon är avslappnad smackar hon INTE!:rofl:

okey jag vet inte heller men hon smackar inte om man går ut å går med henne i bara grimma:confused:

min gör också det :D riktigt gulligt är det, hon gör det lite i tid och otid, ibland i halter när man rider (hon hatar att stå stilla) om man står på andra sidan boxen eller hagen utan att klappa henne så kan hon börja.. lite då och då, det skulle inte förvåna mig om det är som om du försöker prata med oss, för hon gör de i de tillfällena när hon vill något speciellt.

Ibland när hon står o tittar sådär långt bort som vissa hästar gör ibaland så rycker det lite i underläppen :cool:

Min ponny smackar också med underläppn, hon gör det speciellt när hon skos och närhon står uppbunden i stallgången.:p

Jag har sett fölungar som gör så för att visa underlägsenhet för en flockmedlem som är högre i rang...men vet inte om det är det som är anledningen till varför din häst gör så...:d

//Krizz

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 627
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 115
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 518
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar