Små problem hit och små problem dit...

S

Spider84

Nu krånglar en kodning för mig.

Kolla den översta tabellen där har det blivit hel knasigt. Allt såg bra ut tills det att jag försökte lägga in en länk till en sida som jag ska göra.

Tabellen ska ju se normal och och det ska stå Blekinge över.

Vad har blivit fel med länken? Och hur skriver jag den rätt?

http://medlem.spray.se/hoppaner/ >> Kurser
 
Du har en
<div align="right"><a href="kurs2.html><b>Juli-December<b></a></div>

några rader ovanför blekinge som jag tror bör tas bort.
 
Det är ju den jag vill ska funka. Det är tanken att den ska vara länken till kurserna över Juli-December.
Det var den som ställde till allt också. :p
 
Ett simpelt misstag jag markerar med rött vad du missat.

<div align="right"><a href="kurs2.html"><b>Juli-December<b></a></div>

Man stirrar sig lätt blind. Trots att jag hade lite tid började jag titta igår och missade det. :)
 
Oj, var det så lätt!
Jag började kolla lite på det nu, och kom fram till att det var länken det var fel på eftersom det fungerade när jag skrev om länken, men missade att det inte fanns något "...
 
Jag började titta på hela kodningen vilket jag inte behövde eftersom det var så simpelt. Fast ett tips är ju att dela ner tabellerna till flera. det är lättare att hantera dem då, samt lättare att hitta fel. tex:

<table width="100%"> Här är rubriken </table>
<br>
<table width="100%"> Här är nästa </table>

Det är en fördel när man skall ha flera tabeller efter varandra som på sidan.
 
Nu är jag inte med... Ska jag lägga in <br> mellan tabellerna, eller ja så som du visade? Då ändras väl hela kodningen?

Tack för övrigt för att du hittade felet. Det är skit svårt när det är något så litet. :crazy:
 
vet att det lät oklart.
Du använder det ju redan om man tolkar det så. men vad jag menade var att varje gång du har en ny del skall du ha avslutat föregående tabell. jag skall göra ett exempel som kommer ut med länk senare.
 
Jag är ledsen, men jag hänger inte med på hur du menar? :crazy:

Jag har ju
<table>
Innehåll
</table>

<br>
<br>
<br>
<br>
<table>
Innehåll
</table>

o.s.v

I min...
Är lite seg när der gäller sånt här. :o
 
Du har inte klara avslut på tabellerna vilket ställer till det när du har rubriker, länkar osv.

om du placerar allt som har med en sak att göra i en tabell är det lättare för då kan inte den påverkas av eventuella fel utanför på samma vis.

alltså t ex rubriken BLEKINGE och dens tabell borde vara i samma tabell. nu ligger Blekinge utanför tabell. är det fel i kodning hamnar den lätt någon annanstans som t ex sidfot eller något.
 
Jaha nu fattar jag!! *trög*

Får se när jag har tid så får jag ta tag i det. :D
 
Det är inte så farligt i vanlig html men använder du asp eller php kan det strula en hel del.

Det blev bra med rubrikerna i menyn :)
 
Det blev bra med rubrikerna i menyn

Vad kul att höra att du tycker det!

Det känns som att det blivit en bra sida också. Den förra var jag aldrig riktigt nöjd med, den såg liksom lite "barnslig ut".

Snart får jag också adressen akademiskridkonst.se till sidan. ;)
Väntar bara på det sista pappers arbetet. :crazy:
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en släkting som är svårt sjuk och ligger för döden enligt andra släktingar. Jag vet inte hur nära inpå man brukar uttrycka dessa...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 264
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 762
Senast: Fiorano
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 353
Senast: Pinus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är bevisat. Fyra dagar. Fyra dagar provade jag att "jobba" 25%. 5:e dagen var jag hemma. Med en sån fruktansvärd värk i nacken...
Svar
5
· Visningar
1 957

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp