Humelibumlan
Trådstartare
Nu till sommaren blir det ju "lag" på att vi tränare ska föra journal på hästarna och deras behandlingar... Alltså allt som det är karens på..
Och så lång är jag med...
Men så kommer vi till detta med blistring, som det ju är 96 timmar på, även det är klart...
Men...
Vad menar man då med "blistring" egentligen? Är det medel?, svullnad?, skorpor?
Jag har t ex Humlan då, som kan bli blistrad av Arnika, hon är alltså ganska över känslig...
Kan jag då åka "dit" om jag har en häst som har blivit blistrad av Arnika/ Blue lotion osv...
Och var går gränsen för vad som är en regelrät blistring?
Kan man t ex dutta lite försiktigt med cedar/speedway (eller liknande) för att få värmen, inte inte blister effekten och då kallas det inte blistring, men gnuggar man för mycket med Radital o får effekt så är det blistring?
Lite luddigt kanske, men ni har ju fantasi och kan klura ut vad jag menar...
Och så lång är jag med...
Men så kommer vi till detta med blistring, som det ju är 96 timmar på, även det är klart...
Men...
Vad menar man då med "blistring" egentligen? Är det medel?, svullnad?, skorpor?
Jag har t ex Humlan då, som kan bli blistrad av Arnika, hon är alltså ganska över känslig...
Kan jag då åka "dit" om jag har en häst som har blivit blistrad av Arnika/ Blue lotion osv...
Och var går gränsen för vad som är en regelrät blistring?
Kan man t ex dutta lite försiktigt med cedar/speedway (eller liknande) för att få värmen, inte inte blister effekten och då kallas det inte blistring, men gnuggar man för mycket med Radital o får effekt så är det blistring?
Lite luddigt kanske, men ni har ju fantasi och kan klura ut vad jag menar...