Små knölar?

2

2 isisar

Hej!
Min gammel häst har små knölar på halsen o neråt bogen, dom är som små hårda kulor med var i, har sett vid några tillfällen att det rinner var ur dom. :crazy:
Vad kan detta vara ? är det någon som har nån aning?

Sv: Små knölar?

Är det ingen som vet vad det kan vara????

Har sett slik reaksjon etter insekter,men det er vel feil årstid nå..
Cesams svar er jo fornuftig,men det kan jo også ha med foringen å gjøre..

Tack för svaren!!!

När jag läste "artiklarna" så tycker jag inte att det verkar stämma på honom, som jag förstod så skulle de ömma o han kunde tappa päls vid områdena.
Men han visar inget tecken på ömhet eller klåda det är inga sårskorpor, dom är liksom som små hårda kulor med var i om man klämmer på dom så kommer det var från dom.
Han har en på halsen som han har haft länge o nu såg jag en på bogen.
Dom liksom bara är där dom vekar inte bara försvinna han lider ju inte av dom men skulle liksom vilja veta vad det är för något.

Men ring veterinären!!!! Vänta inte i flera dagar för att ev få ett svar som kan likna din hästs symptom.

ludda skrev:
Har sett slik reaksjon etter insekter,men det er vel feil årstid nå..
Cesams svar er jo fornuftig,men det kan jo også ha med foringen å gjøre..

Även om det är vanligare på hösten så KAN de ha det även nu....
De behöver inte ömma heller och de behöver inte tappa hår. På beskrivningen tycker jag det stämmer till fullo.

Har aldrig under alla mina år sett knölar p.g.a. utfodring.....typ "proteinknölar" vilka f.ö. INTE existerar enligt expertis....

mvh
Carina på Cesam Arabians

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag använde ett par örhängen från hm i ish 2 dagar innan hålen började bli inflammerade o såriga så jag tog ut dom och kände på...
Svar
6
· Visningar
659
Senast: Hellhound
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 580
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 547
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 231
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka