Små grodorna

vippan

Trådstartare
Sonen fick en ny bok, den blå barnkammarboken med CD.

Laddade skivan i bilen och började sjunga med... men vad händer? De sjunger FEL på skivan (eller?) :mad:

Jag har alltid sjungit:
"Små grodorna, små grodorna är lustiga att se (osv), ej öron, ej öron, ej svansar hava de"

På skivan sjunger de:
"Ej svansar, ej svansar, ej öron hava de"

Nu är jag förvirrad :crazy:

Sv: Små grodorna

Jag håller med dig, så har jag också alltid sjungit. Var tvungen att provsjunga lite tyst här på jobbet..

Sånt där gör mig arg! Jag har faktiskt reagerat på att det många gånger sjungs "fel" text i barnsånger och det känns lika konstigt som när psalmer är ändrade (till det sämre) de få gånger man är till kyrkan.

Du sjunger helt rätt, de är de som sjunger fel!

Sånt där gör mig arg! Jag har faktiskt reagerat på att det många gånger sjungs "fel" text i barnsånger och det känns lika konstigt som när psalmer är ändrade (till det sämre) de få gånger man är till kyrkan.

Du sjunger helt rätt, de är de som sjunger fel!

Visst är det irriterande! Nu hoppar jag över små grodorna på den skivan - jag vill ju inte att sonen ska lära sig fel... :grin:

Svar till alla...

Man blir så ställd när man har sjungit på ett sätt så länge man kan minnas och så sjunger de på ett helt annat vis på en skiva (det står också fel text i boken). DÅLIGT tycker jag! :mad:

Jag reagerade faktiskt på det på den vita barnkammarboken, att de sjunger Imse Vimse i 'dåtid' De sjunger 'ner föll allt regnet, ... upp steg solen' istället för 'ner faller regnet, ... upp stiger solen' och sånt.

Jag reagerade faktiskt på det på den vita barnkammarboken, att de sjunger Imse Vimse i 'dåtid' De sjunger 'ner föll allt regnet, ... upp steg solen' istället för 'ner faller regnet, ... upp stiger solen' och sånt.

Just ja! Jag reagerade också när jag läste den texten i boken (har inte lyssnat på skivan... :o men ska göra det!)

Liknande trådar

Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 181
Senast: oz_joj
·
Övr. Barn När jag läser här så läser jag ibland med ett litet leende på läpparna. Jag läser om oro för inskolning, matproblem, sömnproblem och...
Svar
11
· Visningar
1 679
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 745
Övr. Barn Jag är väldigt blyg som person. Min man ( fd då....;)) sa alltid att jag var socialt handikappad- och ja, det ÄR jag. Jag pratar inte...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 737
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar