Små äckliga flugor i foderkammaren

Charlotte1975

Trådstartare
Vi har fått in små "flugor/kryp" i foderkammaren. Troligen kom de med havren vi köpte sist. Det är inte vanliga banan flugor men samma storlek. De kryper ute på havre säckarna och är inte i fodret (ännu) Känns väldigt ofräsht ! :crazy:Någon som vet va de kan vara och vad man kan göra åt det. Känns ju inte som att man vill spruta med något medel bland allt foder. Kan det vara så att man måste göra en riktigt sanering och ta ut allt och spruta hela foderkammaren.

Sv: Små äckliga flugor i foderkammaren

Vi har fått in små "flugor/kryp" i foderkammaren. Troligen kom de med havren vi köpte sist. Det är inte vanliga banan flugor men samma storlek. De kryper ute på havre säckarna och är inte i fodret (ännu) Känns väldigt ofräsht ! :crazy:Någon som vet va de kan vara och vad man kan göra åt det. Känns ju inte som att man vill spruta med något medel bland allt foder. Kan det vara så att man måste göra en riktigt sanering och ta ut allt och spruta hela foderkammaren.

Anyone ?:confused::confused:

Finns det möjlighet att det är morotsflugor?
Har det t ex varit morötter i säckarna,hos säljaren eller i foderkammaren?

prova att ställa ett glas med vinäger i närheten av flugorna.
en droppe diskmedel i vinägern, (vin går ochså bra) så att ytspänningen släpper.
är det såna vanliga fruktflugor så funkar det.
det är klart om det är jättemycket flugor så måste det saneras först.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 737
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Jag har två innekatter, en hane och en hona, båda kastrerade. Honan vart nyligen kastrerad och då fick jag med mig 400g...
Svar
2
· Visningar
1 267
Senast: _FiA_
·
Foder & Strö Jag äger en dräktig sak som matvägrar i tid och otid. Hon går in i högdräktighet i slutet på januari/början på februari. När hon inte...
Svar
2
· Visningar
1 135
Senast: elle12
·
Övr. Hund Nu har det hänt mig ännu en gång, jag har fått en kräsen hund! :mad: Jag bytte från hans valpfoder, Doggy professional extra valp...
Svar
2
· Visningar
1 153
Senast: Misiaczek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka