T

Taminn

Hejsan!
jag har en 8 årig valack som med mycket träning blivit jävligt bra!
Nu hade jag tänkt att ge ett försök att kvala till SM.
Men nu undrar jag om vad jag ska göra om jag vill tävla i T1 tölt jag ser att kval gränsen är 6,40 men behöver jag bara kvala en gång eller hur funkar det?:confused:

Tack på förhand!

Sv: SM-kval

Först måste du kvala till A-klass i T1 där kvalgränsen är lägre. Dit kan du kvala på (vad jag vet) alla officiella tävlingar. När du sen är a-klassad måste du rida ett T1 program på en regional eller nationell tävling och där uppnå poängen för SM kval, så du måste kvala 2 gånger. :)
Kanske lite krångligt att förstå men när man väl förstått är det ganska lätt :idea:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 328
Senast: Lady_S
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 197
Senast: Roheryn
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
615
Senast: Shaggy
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka