Sv: SM i westernridning.
Tycker det är jättebra att de ändrat reglerna, men tycker ändå att det är himla skumt att man måste starta i de klasser man tänker starta i på SM. Jag menar, det är säkert bestämt såhär för att man vill ha lite koll på kvalitén på SM:et, men bara för att man startar i en klass betyder det ju inte att man är duktig (menar att man kan ju komma sist, men ändå ha startat...).
Fast jag antar att det blir svårt att göra på något annat sätt, om man t ex skulle införa en poänggräns (nåt i stil med hur man sätter poäng i quarter- och paintvärlden?), det är ju svårt med tanke på att det finns andra tävlingar än de anordnade inom WRAS. Iaf skulle det ju bli så att man kvalade till SM, inte bara åkte dit, och då tror jag säkert standarden skulle höjas mkt; många skulle kämpa hårdare för att komma dit.Fast å andra sidan gallrar det nog ut ganska rejält, t ex de som bor långt borta ifrån de stora tävlingarna och av dessa skäl inte har möjlighet att ta tillräckligt med poäng...
Iaf, glad att de ändrade reglerna så att ras-folket kan tillgodogöra sig de bättre tävlingar de åker på.