SM i helgen!!

Sv: SM i helgen!!

Helena är på väg hem iaf.. Conan var tjock i en kota så hon startade inte ens idag.... Attans också:mad: Den hästen blir aldrig sjuk eller halt juh

Fick ett nedslag. Med tanke på att dom enda som var sämre än oss på utomhus var dom som var uteslutna så är jag nöjd ;) :). Hästen är väldigt speciell :crazy:

Tack! :). Ja, det ville hon :). Ok, såg din ritt också, fast från läktaren, kommer dock inte riktigt ihåg exakt hur d gick. Såg ponnyryttarens ritt också men minns inte allt därifrån heller. (Mitt minne:crazy: )

jag var där o kollade, haha klockrent av Alexander :) både alex och Emma är säkra kort. men tyckte själv att höjdhoppningen var kul :)

Ahh, har varit o kollat bägge dagarna nu (lör-sön)... Fy faen vad dålig ridning det var igår, speciellt bland juniorerna, men bland övriga också... Lite bättre idag.

Svåra banor också iofs, men blir ju inte lättare av att man sitter och rycker hästen i munnen, och har sitsar som hösäckar. Lätt att vara kritisk när man sitter vid sidan, och har själv aldrig tävlat högre än 130, men vet att om min tränare hade sett mig rida så, så hade jag fått mig en feteutskällning, och förmodligen fått hoppa av hästen...

Och Alex ryck i munnen på Make a Joke efter avfallningen. Vad fan var det? Det var ju hans eget fel, han åkte bara häst på den linjen, gjorde inget för att hjälpa hästen. Eller har jag fel? Nån annan som såg det?

Men bra arrangemang var det iaf, om än något dyra meeting/startavgifter hörde jag... Och Erikas ritt var ju kalas, så lite inspiration gick jag hem med ;).

Men det är ju det som alla säger, att sveriges ungdomar rider för dåligt. Sen finns det ju många dom som är jätteduktiga. Alexander är ju i en klass för sig själv.

Hästen kunde ju faktiskt ställt upp och hoppat, det var fler som kom så stort och hästarna klarade utan problem.Så gigantiskt stort låg den inte.

Håller med Lina och jag tycker ochså att hästen vart lite dum där... han kom ju helt normalt in och låg normalt imot hindret och då tittade hästen till och stannade upp och han sa åt den att hoppa vilket den inte gjorde... dessutom var det en riktig tvätnit av hästen.. ( för en sån skicklig ryttare som han är flyger aldrig av på det viset om hästen inte TVÄR stannar) menmen,, rycket var ju inte särskilt hårt och han var väl Väldigt besviken på hästen... Sedan tycker jag att de flesta juniorhästarna är riktiga STJÄNOR de bara gör allt de bara kan för att klara hindren :bow: även om ryttarna (några) rider riktigt uselt.....

Precis. Jag har också varit asförbannad.
Mmm, en del av hästarna hoppar ju helt :love:.

På ett sätt glad att jag har en "dålig" häst el vad man ska säga. Som inte gjort massa innan. Hade inte känts kul att vinna på en häst som gjort allt innan.

Även fast jag inte var där, så verkar det som om Alexander ryckte till hästen i munnen för att han ramlade av/hästen vägrade. Ser faktiskt inte det som acceptabelt att man rycker en häst i munnen så. Jag menar, vad hjälpte det?:smirk:

HAr inte helelr skrivit ngnstans att jag tycker att han skule rycka den i munnen. Men den hade faktiskt kunnat hoppa!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På söndagen utsågs ett helt gäng svenska mästare då Runsten Equestrian stod värd för Folksam inomhus-SM i hoppning för juniorer, young...
Svar
0
· Visningar
43
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under helgen avgörs Folksam SM i hoppning inomhus för senior, young rider och junior hos Runsten Equestrian.
Svar
0
· Visningar
80
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen ska svenska mästare i hoppning för juniorer, Young Riders och seniorer koras hos Henriksdals RF i Sjöbo. Finaler på söndag. Så...
Svar
0
· Visningar
123
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Drygt 200 av Sveriges bästa ryttare och ponnyer gör i helgen upp om åtråvärda medaljer när Ponny och children SM i hoppning avgörs på...
Svar
3
· Visningar
777

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka