SM Bökeberg- Utvärdering.

Lucky rider

Trådstartare
Måndag och dax att sammanfatta veckan i Bökeberg.

Vad var bra och vad var dåligt. Vad kan arrangören tänka på till nästa gång.

Sv: SM Bökeberg- Utvärdering.

Om ni kunde flytta hela anläggningen till Stockholm så skulle det hjälpa väldigt!?

Vi reagerade på att det var så dyrt att gå in som publik. Vet att det var många fler som gjorde det! Men antar att det finns en ekonomisk plan som visar att det var nödvändigt? :idea:

Vi reagerade på att det var så dyrt att gå in som publik. Vet att det var många fler som gjorde det! Men antar att det finns en ekonomisk plan som visar att det var nödvändigt? :idea:

Det var ju knappast dyrt, om man jämför med vad vi betalade för att få se på Erik ;)

Till TS: Jag tyckte att det var en trevlig tävling som var bra organiserad, det kunde dock ha varit fler funktionärer kändes det som. Det var kul med kvällshowen där ryttarna tävlade emot sponsorerna, behövs mer sånt! :laugh:

Tydligare och mer lättillgänglig information om tider och program på hemsidan. Jag satt hur länge som helst för att leta efter ett tidsschema som var övergripande för veckan (inte med exakta tider men vilken dag vilka klasser gick) utan att hitta det. Irriterande. Till dagen efter kom det ju ut ett tidsprogram, men jag kunde inte på ex onsdagen hitta ett program för lördagen utan hänvisades då till sajtens kalender, där ingen info fanns. Väl på plats var tävlingen kanon! Jag betalar gärna en slant för att se en hel dags tävlingar på topp-nivå! :)

Jag tyckte att det var en jättefin tävling. Välorganiserat, och man blev väl bemött. Synd att det inte var så mkt publik dock. Jag som var groom hade lätt att hitta info. Superkul med kvällsshowen på lördagskvällen. Jag fick ståpäls när stybbe red bridleless cutting, och jag vek mig dubbel av skratt när det var lagtävling. Kul att ryttarna bjuder på sig själva, det gillar vi! Men sponsorerna var dukitga de också ;)

Är det så välorganiserat ändå? Man kunde inte betala med kort, varken vid entren eller i resturangen. Fick veta att jag kunde leta efter bankomat i Svedala ett par mil bort om jag behövde pengar. Funktionärerna som gjorde ett bra jobb hade dock inte samma fart som de på chappen. De hade till och med egna rekord som de ville slå från gång till gång.

Att man lyckades lotta fram nummer som inte fanns på kalvarna upprepade gånger är inte något man kan flika in i mappen "välorganiserat". När det i team penning även strulade med tiden så förklarade dommaren precis vad hon kände just då. Det var om inte barnförbjudna ord så näst intill. Att speakern började tala tillbaka till publiken som uttryckte sina åsikter och skrattade lite åt spektaklet är inte bara oproffsigt, det var pinsamt och gjorde inte saken bättre.

Vad hände med Nolans show som skulle börja kl 13:30 på lördagen? Den bara försvann och kvar var showen som började efter klockan åtta.Jag hörde inte ett ord om varför den showen utgick. Nolan fanns bevisligen på området-det såg jag. Inte så lite surt tyckte vi som åkt långt och sett fram mot att få se Nolan på dagen eftersom vi inte hade möjlighet att stanna till åtta, halv nio.

Att det stod "parkerings billjet" på parkeringsbiljetten och "lörda" på armbandet gör inte att tävlingen i sig blir samre, men det ser ändå lite slarvigt ut.

Men, men upplevelsen var på det hela bra. Synd bara att det var så lite publik. Större skyltar vid vägen (och vägarna runt omkring) skulle inte skadat. Hur många oinvigda som passerade Bökeberg hann läsa på den lilla skylten att det pågick SM i Westernridning inne på området?

Varför inte putta Stockholm lite närmare resten av europa dvs närmare skåne.................:p

Tack snälla attempt, och helt rätt vi kunde definitvit behövt fler funktionärer.............men det är super svårt att få tag på folk som vill jobba och om dom vill jobba vill dom rycka in lite här och där när det passar dom inte när det passar tävlingen.

Så fram för fler villiga funkisar som ser til att det går att arrangera fler och bra tävlingar!
/Monica W

Hej Bumble Bee.
Tack för kontruktiv kritik, problemet för mig med att ge ut tids schema innan tävling är att det ändrar sig och då skall vi brottas med det tidigare pulicerade tids schemat.
Men definivt skulle man kunna göra det lite lättare för åskådare och skall definitivt tänka på det i fortsättningen.

Lucky Rider
närmare 300 ord om allt som var dåligt och 7 positiv om nu "Men, men upplevelsen var på det hela bra" räknas som positiva (jag gör det eftersom jag är en positiv person)

Jag skall svara på det du säger:
Man kunde inte betala med kort, varken vid entren eller i resturangen.
Nej helt rätt men förhoppningsvis så kan ni det nästa år men då är frågan på vilken av årets eller tidigare års tävlingar någonstans i Europa eller Sverige kan man det?

Funktionärerna som gjorde ett bra jobb hade dock inte samma fart som de på chappen.
Då undrar man hur vet du det? Och utav våra 20 funktionärer var det nästan hälften som även jobbade på Chappen............

Att man lyckades lotta fram nummer som inte fanns på kalvarna upprepade gånger är inte något man kan flika in i mappen "välorganiserat". När det i team penning även strulade med tiden så förklarade dommaren precis vad hon kände just då. Det var om inte barnförbjudna ord så näst intill. Att speakern började tala tillbaka till publiken som uttryckte sina åsikter och skrattade lite åt spektaklet är inte bara oproffsigt, det var pinsamt och gjorde inte saken bättre.
Helt sant var detta jättetråkigt och absolut något som inte fick hända, men när du inte sitter inne med "sanningen" om varför det blev som det blev så kanske man skall vara lite försiktig i sin kritik, allt har en förklaring men helt rätt det var inte bra!
Vad hände med Nolans show som skulle börja kl 13:30 på lördagen?
tyvärr ett beklagligt missförstånd mellan show arrangören och oss som skrev tids schemat på grund av en omändring. Och det annonserades flera gånger att det inte skulle bli någon Nolan show på dagen men varför det inte blev är inget vi behöver deklarera.
Att det stod "parkerings billjet" på parkeringsbiljetten och "lörda" på armbandet gör inte att tävlingen i sig blir samre, men det ser ändå lite slarvigt ut.
Vi bero om ursäkt för detta men hoppas att du fann parkeringen och biljetten tjänlig i alla fall.
Synd bara att det var så lite publik.
Det tycker vi också och hoppas på fler besökare nästa år.

Större skyltar vid vägen (och vägarna runt omkring) skulle inte skadat. Hur många oinvigda som passerade Bökeberg hann läsa på den lilla skylten att det pågick SM i Westernridning inne på området?
Det är både svårt och kostsamt att annonsera lagligt längs vägarna men vi jobbar på det och tackar för tips.

Basil021 stort tack!

/Monica W arrangör av Western SM 2010 tillsammans med Bökeberg

Senast ändrad av en moderator:

Absolut kenneth, det hänger bara på viljan vet du väl;)

Jag skall svara på det du säger: Nej helt rätt men förhoppningsvis så kan ni det nästa år men då är frågan på vilken av årets eller tidigare års tävlingar någonstans i Europa eller Sverige kan man det?

Bara för att det varit lite svårt med kortbetalning på andra arramgemang så betyder väl inte det att detta arrangemang inte behöver en kortterminal. Kan detta lösas till nästa gång så sulle det underlätta mycket, både för er och för betalande kunder.

Helt sant var detta jättetråkigt och absolut något som inte fick hända, men när du inte sitter inne med "sanningen" om varför det blev som det blev så kanske man skall vara lite försiktig i sin kritik, allt har en förklaring men helt rätt det var inte bra!

Du har rätt. Någon sanning sitter jag inte inne på, men jag satt hörde och såg det jag gjorde. Att det sedan finns en bra förklaring till varför detta kunde ske är bra, för då tolkar jag det som att kunskapen finns, men olyckliga omständigheter spelade en roll just denna gång. Då är jag nöjd och belåten.

tyvärr ett beklagligt missförstånd mellan show arrangören och oss som skrev tids schemat på grund av en omändring. Och det annonserades flera gånger att det inte skulle bli någon Nolan show på dagen men varför det inte blev är inget vi behöver deklarera.

Vad bra att detta annonserades under dagen, men varken jag eller de närmsta vi frågade på läktaren hade hört detta. [/COLOR

/Monica W arrangör av Western SM 2010 tillsammans med Bökeberg

Hej Monica.

Tackar för ditt svar och jag tror nog att du har rätt. Lite sur gubbjävel-stämpel hade jag nog när jag skrev detta inlägg. Inte så mycket positivt att hitta. Sorry.

Så illa som det kanske lät tyckte jag inte att det var. Jag kanske laddade "storkanonen" för att jaga mygg så att säga. Du får se mig som en liten terrier, stor i orden men liten på jorden;)

Så summa sumarum: Det var roligt att besöka tävlingen och om jag kommer tillbaka nästa år.... Japp, helt klart kommer jag tillbaka. Inte helt omöjligt som deltagare. Åtminståne som åskådare. I vilket fall så kommer jag ta med glada minen nästa gång.

Du är hjärligt välkommen tillbaka nästa år, och jag hoppas vi kan hitta på andra saker att göra misstag på då och inte upprepa de vi redan gjort;)

Kul att det gav lite svar på dina funderingar, ha en underbar sommar!
/Monica W:)

*kl*

Nu hade jag inte möjligheten att åka ner och kolla på tävlingarna :( så har inget att utvärdera.

Men ville bara ge tummen upp för att ni kan diskutera och ha olika åsikter utan att det blir "sandlåde-nivå" på det hela. Inte så ofta det funkar. :bow: :bow:

Jag antar att jag kan tacka för det för jag hoppas det gällde även mig;)
/Monica (som älskar att diskutera, om det görs med fakta och konstruktivt)

*kl*

Jag som inte var där undrar ju lite hur de var med "blandningen". Kändes det som ett gemensamt SM med alla toppryttare från alla raser där? Var det hög kvalite på de tävlande?

*kl*

Men ville bara ge tummen upp för att ni kan diskutera och ha olika åsikter utan att det blir "sandlåde-nivå" på det hela. Inte så ofta det funkar. :bow: :bow:

Eftersom jag aldrig verkar bli äldre än 12-14 år i sinnet oavsett kroppslig ålder så tar jag detta som en krigsförklaring. J ag drar på mig galonbyxorna, greppar en liten plastspade med lera och börjar gå till anfall......... koooom igen bara!!! Mot sandlådan ;););):D

Allvarligt talat så vinner man inget på att dra ner det till en nivå under allas värdighet.

Du är hjärligt välkommen tillbaka nästa år, och jag hoppas vi kan hitta på andra saker att göra misstag på då och inte upprepa de vi redan gjort;)

Kul att det gav lite svar på dina funderingar, ha en underbar sommar!
/Monica W:)

Jag tackar så mycket. Om du ser en ovanligt tjurig gubbe som muttrande (är ju svensk och vågar ju då inte prata högt) tycker att allt är piss och pankaka så är det säkert jag som tycker mig hittat fler och värre fel på allt och alla. ;)

Var rädd om dig...

Varför inte putta Stockholm lite närmare resten av europa dvs närmare skåne.................:p

Bra förslag :)
"Vid Sverige är fastsatt en bit land, Skåne; för att visa detta Sverige hur övriga Europa är..." fritt efter Gullberg (ja Hjalmar förstås inte Jonna) - tror jag

Allvarligt talat tyckte jag att det jag såg var en trevlig tävling och bra ritter. Men visst hade arrangemanget "barnsjukdomar" - konstigt vore det väl annars.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
748
Senast: Fetaost
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Träning Jag har kört fast lite i mitt träningsplanerande och behöver tips. Just nu lägger jag upp en grovplanering i excel för hela året, sedan...
2
Svar
23
· Visningar
2 303
Senast: Habina
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
852
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka