Sv: SM Bökeberg- Utvärdering.
Hej Bumble Bee.
Tack för kontruktiv kritik, problemet för mig med att ge ut tids schema innan tävling är att det ändrar sig och då skall vi brottas med det tidigare pulicerade tids schemat.
Men definivt skulle man kunna göra det lite lättare för åskådare och skall definitivt tänka på det i fortsättningen.
Lucky Rider
närmare 300 ord om allt som var dåligt och 7 positiv om nu "Men, men upplevelsen var på det hela bra" räknas som positiva (jag gör det eftersom jag är en positiv person)
Jag skall svara på det du säger:
Man kunde inte betala med kort, varken vid entren eller i resturangen.
Nej helt rätt men förhoppningsvis så kan ni det nästa år men då är frågan på vilken av årets eller tidigare års tävlingar någonstans i Europa eller Sverige kan man det?
Funktionärerna som gjorde ett bra jobb hade dock inte samma fart som de på chappen.
Då undrar man hur vet du det? Och utav våra 20 funktionärer var det nästan hälften som även jobbade på Chappen............
Att man lyckades lotta fram nummer som inte fanns på kalvarna upprepade gånger är inte något man kan flika in i mappen "välorganiserat". När det i team penning även strulade med tiden så förklarade dommaren precis vad hon kände just då. Det var om inte barnförbjudna ord så näst intill. Att speakern började tala tillbaka till publiken som uttryckte sina åsikter och skrattade lite åt spektaklet är inte bara oproffsigt, det var pinsamt och gjorde inte saken bättre.
Helt sant var detta jättetråkigt och absolut något som inte fick hända, men när du inte sitter inne med "sanningen" om varför det blev som det blev så kanske man skall vara lite försiktig i sin kritik, allt har en förklaring men helt rätt det var inte bra!
Vad hände med Nolans show som skulle börja kl 13:30 på lördagen?
tyvärr ett beklagligt missförstånd mellan show arrangören och oss som skrev tids schemat på grund av en omändring. Och det annonserades flera gånger att det inte skulle bli någon Nolan show på dagen men varför det inte blev är inget vi behöver deklarera.
Att det stod "parkerings billjet" på parkeringsbiljetten och "lörda" på armbandet gör inte att tävlingen i sig blir samre, men det ser ändå lite slarvigt ut.
Vi bero om ursäkt för detta men hoppas att du fann parkeringen och biljetten tjänlig i alla fall.
Synd bara att det var så lite publik.
Det tycker vi också och hoppas på fler besökare nästa år.
Större skyltar vid vägen (och vägarna runt omkring) skulle inte skadat. Hur många oinvigda som passerade Bökeberg hann läsa på den lilla skylten att det pågick SM i Westernridning inne på området?
Det är både svårt och kostsamt att annonsera lagligt längs vägarna men vi jobbar på det och tackar för tips.
Basil021 stort tack!
/Monica W arrangör av Western SM 2010 tillsammans med Bökeberg