Slutar att andas :3

Sv: Slutar att andas :3

Tja jag både glömmer och andas samt ser ut som Jan Tops på banan så ni kan ju tänka er hur mycket jag har att jobba med ;) :rofl:

Nej men ett tips är att emellan hindren slappna av. Eftersom jag personligen spänner mig och när jag spänner mig så håller jag andan. Genom att slappna av och försöka tänka på att andas så gör man det.

Nu till jan Tops Problemet. Någon som har något tips mot det?

JOFA-hjälm med hakskydd, håller ihop käkarna iallfall:rofl::angel:

Jag för diskussioner med min häst på banan. Såhär brukar det låta:

"Ja det är jättebra Palle, duktig häst... Nu har vi bara 6 hinder kvar! Skitbra, du är så himla duktig. Kom igen nu, nu tar vi oxern med. Bra! *klappa* Duuktig häst, nu är det bara 4 hinder kvar, det tar vi lätt som en plätt! Ja, oxern gick ju skitbra, du är jätteduktig!*klappaklappa* Nästa hinder... skitbra! Nej f-n, vi rev! Attsingen också! Nu ä rdet bara sista kvar... JÄTTEBRA! :D!*klappa hysteriskt*"

HAHA, här känner jag egen mig! :D Så gör jag alltid på ALLA tävlingar XD

Haha, jag har ett annat problem - när jag ska hoppa formar jag munnen till ett litet O och börjar andas ljudligt med munnen... Är det sjukt eller? ;)

Nej det är bra. Jag ser nog sådär ut också, men det ger jag fan i. Andas jag rider jag bättre och mer avslappnat.
Det där är INTE ett problem.
Sen så ska man inte se snygg ut när man rider? :confused: ;)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar