Sluta bära barn?

Sv: Sluta bära barn?

Sen håller jag med dig att man borde gå hem om de inte orkar gå, men med två barn går det tyvärr ut över andra barnet om den sett fram emot utflykten.

Nyckeln i vårt fall är väl att vi vet att det inte är orken som brister utan viljan. Om vi bara förklarar läget och visar att vi inte kommer bära honom inser han att måste vara "stor" och gå, men självklart ska man inte komma med tomma hot. Skulle han blåvägra att gå så får vi ju vända och det funkar så länge som antalet barn inte överstiger antalet vuxna.;)

Sedan är det ju som Freddie säger att barn måste lära sig att visa respekt mot andra människor och ju större familjen blir ju fler viljor är det som måste tillgodoses, men även som måste vika sig ibland. Det är ju något man måste prata om. Att lära sig att ge och faktiskt inse att man kan få en skön känsla i kroppen av att göra någon annan glad (eller att se att någon annan faktiskt gör en uppoffring för en själv).
 

Liknande trådar

Småbarn Jag tänkte först skaffa ett anonymt konto, men jag orkar inte. Det är ju heller inget att skämmas för tänker jag (försöker jag tänka)...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 163
Senast: TinyWiny
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 108
Senast: Amk
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Bara en enda ridlektion denna vecka också, och jag vet att det är bra för min arm men det känns lite futtigt... Nästa vecka är jag dock...
Svar
0
· Visningar
668
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 393
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp