MsSleepalot
Trådstartare
Hur gamla var era barn när ni slutade amma? Av vilken anledning slutade ni? Använde ni några hjälpmedel rex amningsnapp, ersättning, pump? Varför använde ni det i så fall?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur gamla var era barn när ni slutade amma?
Ca 1.5 månad.
Av vilken anledning slutade ni?
Jag hade en bebis som var som en sugpropp men som kaskadkräkte om jag inte rapade henne mycket. Sen hade jag en bebis som inte tog bröstet och som ville äta all mat i ett svep. Min sambo var hemma sina 20 dagar, sen var jag själv och matningarna slutade för det mesta i kaos och tårar. Jag blev stressad av att jag inte kunde pumpa ut till sonen, dottern kräkte ner oss alla och sonen blev ledsen/arg för att han inte fick äta all mat direkt. Det var ett jobbigt beslut, men helt rätt för alla inblandade.
Använde ni några hjälpmedel rex amningsnapp, ersättning, pump? Varför använde ni det i så fall?
Amningsnapp för att vi försökte allt för att få sonen att ta bröstet. Pumpade ut mjölk till honom, så ja, jag använde pump. Ersättning för att de skulle få någon mat öht.