Åhh, samma här. Har alltid hatat att fjanta omkring!Jag står ut med det mesta på middagar bara jag slipper lika lekar.
Jag HATAR när det ska vara lekar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åhh, samma här. Har alltid hatat att fjanta omkring!Jag står ut med det mesta på middagar bara jag slipper lika lekar.
Jag HATAR när det ska vara lekar.
Åhh, samma här. Har alltid hatat att fjanta omkring!
Att gå runt och mingla med ett glas är en baggis jämfört med att sitta låst vid ett bord
Vad gör du om din bordspartner är en tråkmåns?och jag tycker precis tvärt om. Vandra runt och hitta nån som har tid och lust att prata med mig när alla andra känner varandra mycket bättre är skitjobbigt. Är man bordsplacerad förväntas det iaf att man ska prata med sin bordspartner.
/L
Vad gör du om din bordspartner är en tråkmåns?
Då kommer du ju inte undan
Då har man tråkigt men äter förhoppningsvis god mat (och lyssnar på div tal). Men man har ju 5 chanser att någon går att prata med. (höger, vänster, mittemot och två snett mittemot).Vad gör du om din bordspartner är en tråkmåns?
Det här känner jag igen. Är placeringen fri vill jag gärna sätta mig någonstans tidigt, så jag inte behöver tänka att "nu blir den jag sätter mig bredvid ledsen för att hen inte får någon trevlig/intressant bordsgranne utan bara mig". Med bordsplacering är det inte mitt fel att hen drabbas.För mig, som har andra sociala svårigheter än social fobi, är en tillställning med valfri bordsplacering mycket mer ångestframkallande än en med bestämda platser om jag inte har någon "självklar" plats att sitta på(typ kompisar som ber mig sitta hos dem).
Nu satt vi ju vid en bordsände, men ändå lyckades vi involvera "nästa sällskap" bredvid oss i våra diskussioner. Så helt isolerade blev vi ju inte bara för att vi råkade känna varandra. Jag vill minnas att killen som satt närmast oss nog blev rätt fundersam över våra diskussioner - som förmodligen handlade om hästavel och allt vad det kan innehålla. (Minns du vad det handlade om @Görel ?) Trevligt var det i alla fall, just för att jag inte blev tvingad att umgås med människor jag inte hade något annat gemensamt med än att vi på olika sätt råkar känna värdinnan... TACK för det @cirkus!Min fest var skitbra och jag är jätteglad att så många kom (@ameo till exempel som bor i annan ände av landet tog sig dit - helt fantastiskt kul!)
Jag tror faktiskt att de flesta hade riktigt kul just för att allt var så otvunget. Jag har ju vänner från en massa olika håll och kanter och alla kände någon som de kunde sitta invid var och en fick välja själv. En del kände många och gjorde som jag - minglade runt hela kvällen och satt än här än där bland någon som den kände. Det fanns pilkastning och kubb om man ville "leka" och musik att dansa till om man ville det. Jäklars vad jag vill ha fest igen
Vi gjorde så att alla fick ta med vad de ville lägga på grillen och vi stod för resten. Det gjorde att själva grillningen blev en isbrytare och folk som kanske inte känt varann innan började snacka där.
Inte riktigt lika kul när man vuxit upp med mobbing och utanförskap från årskurs 2, då är lekar ett helvete som blir en vidrig påminnelse om vad man varit med om.
Och ja, jag har tagit mig över det mesta med min skoltid och ältar inte det men lekar, där går min gräns.
Att prata med folk är sällan tråkigt, möjligen om man hamnar bredvid någon som är helt ointresserad av andra, och inte heller vill berätta om sig själv. Då blir det rätt svårpratat.
Undrar om inte detta är den stora skiljeväggen- Jag tycker det är fullständigt ointressant att prata med folk. Det är pest och pina som jag genomlider i jobbet (något lättare i yrkesrollen) när det krävs för att hålla en god social ton med kunderna. Absolut inget jag gör på min fritid!
Inte ens mina närmsta vänner umgås jag med speciellt mycket annat än runt våra gemensamma intressen.
Undrar om inte detta är den stora skiljeväggen- Jag tycker det är fullständigt ointressant att prata med folk. Det är pest och pina som jag genomlider i jobbet (något lättare i yrkesrollen) när det krävs för att hålla en god social ton med kunderna. Absolut inget jag gör på min fritid!
Inte ens mina närmsta vänner umgås jag med speciellt mycket annat än runt våra gemensamma intressen.
Jag är nyfiken på hur människor tänker, och på olika yrken och organisationer fungerar, helt enkelt. Hur kan man inte vara det?
Jag undrar om inte just du var en tråkmåns? Du fortsatte inte samtalet eftersom du inte kunde något om formel 1. Där hade det ju varit perfekt att säga "Oj, det kan jag ingenting om! Kan du berätta hur det fungerar?"Vad gör du om din bordspartner är en tråkmåns?
Så kan det vara. Jag tycker andra människor i regel är intressanta, och sociala sammanhang, normer och värderingar är alltid intressanta. Och ett bra sätt att förstå mer av olika sociala sammanhang och normer och värderingar man inte själv delar är att prata med folk. Jag är nyfiken på hur människor tänker, och på olika yrken och organisationer fungerar, helt enkelt. Hur kan man inte vara det?
Hmm, ni som känner så kanske ska jobba lite med självkänslanDet här känner jag igen. Är placeringen fri vill jag gärna sätta mig någonstans tidigt, så jag inte behöver tänka att "nu blir den jag sätter mig bredvid ledsen för att hen inte får någon trevlig/intressant bordsgranne utan bara mig". Med bordsplacering är det inte mitt fel att hen drabbas.
Jag är superintresserad av instinkten som gör att vissa hundar kan valla får. Hur kan man inte vara intresserad av det?
Folk är olika helt enkelt. Trist att det ska vara så svårt för folk att acceptera att inte alla är intresserade av sociala tillställningar.
Ja, ofta funkar det ju så. Några som känner varandra (och som kanske inte har träffats på länge) börjar prata och trivs, människor som sitter runt om, brukar bli intresserade, sen är festen igångNu satt vi ju vid en bordsände, men ändå lyckades vi involvera "nästa sällskap" bredvid oss i våra diskussioner. Så helt isolerade blev vi ju inte bara för att vi råkade känna varandra. Jag vill minnas att killen som satt närmast oss nog blev rätt fundersam över våra diskussioner - som förmodligen handlade om hästavel och allt vad det kan innehålla. (Minns du vad det handlade om @Görel ?) Trevligt var det i alla fall, just för att jag inte blev tvingad att umgås med människor jag inte hade något annat gemensamt med än att vi på olika sätt råkar känna värdinnan... TACK för det @cirkus!
(jag kommer gärna på fest igen, i ditt nya hemma... )
Senast jag satt med bordsplacering - när svärfar gifte om sig - hade jag min trulige son på ena sidan (ett måste i det fallet...) och en riktig torrboll (tillika brudens svärson, så det fanns säkert en tanke bakom det också) på andra sidan... Skitkul - inte...