Slumpmässig bordsplacering

Nämen...
Varför inte bara uppskatta att dina vänner bjuder dig på fest, vill ha dig med och faktiskt uppträda som du tyckte det var roligt att vara omtyckt och inbjuden?

Att anse att man har rätt att bestämma hur andra ska och bör ordna sin tillställning tycker jag är otacksamt och förmätet.

:)

Fy fan så djävla lågt. Du tar alltså bara copy/paste på mitt svar till dig, och ger till någon annan. Ett nytt lågvattenmärke i diskussion, t o m i Buke-mått mätt.

Fy fan. Rent ut sagt.

Vi kommer att ha en fest med bordsplacering i maj. Personer som vi har koll på är lite blyga kommer vi se till att placera så att de har en person de känner t ex snett mittemot sig(det kommer kanske röra sig om 3-4 stycken, av någon anledning så känner vi inte så många sådana personer). Om det är någon som hör av sig och absolut vill sitta t ex bredvid sin partner så fixar vi naturligtvis det. Annars förutsätter vi att det inte är några hinder att klara av en middag även om man inte känner alla personer man blir placerad med.

Fy fan så djävla lågt. Du tar alltså bara copy/paste på mitt svar till dig, och ger till någon annan. Ett nytt lågvattenmärke i diskussion, t o m i Buke-mått mätt.

Fy fan. Rent ut sagt.

Jag noterade det men kände inte att jag hade några problem att ge ett relevant svar ändå. Men jag håller med om att det är väldigt dålig stil mot dig som skrev ursprungsinlägget.

Vi kommer att ha en fest med bordsplacering i maj. Personer som vi har koll på är lite blyga kommer vi se till att placera så att de har en person de känner t ex snett mittemot sig(det kommer kanske röra sig om 3-4 stycken, av någon anledning så känner vi inte så många sådana personer). Om det är någon som hör av sig och absolut vill sitta t ex bredvid sin partner så fixar vi naturligtvis det. Annars förutsätter vi att det inte är några hinder att klara av en middag även om man inte känner alla personer man blir placerad med.

Jag tycker det ingår i ens jobb som värd att se till att alla får förutsättningar att få en trevlig kväll. Om någon verkligen inte klarar av att inte sitta bredvid sin partner fine, då får de göra det. Sedan ser man givetvis till att försöka få en så bra mix som möjligt av de som sitter bredvid varandra.

Jag hade verkligen supertrevligt på en Bukefalists bröllop (vi kände varandra sedan innan). Jag var ytligt bekant med några vid mitt bord och de andra var totalt okända. Brudparet hade satt ihop ett häfte med lite ledtrådar till vad vi alla pysslade med som var en perfekt isbrytare och sedan rullade det bara på. Två av de vid bordet var partners och jag förstår att de ville sitta tillsammans för hon var höggravid men de pratade ju ändå med alla andra vid bordet ändå.

Det går bra om man hamnar med övriga som inte känner varandra och som är öppna för att lära känna nya personer.

Värsta jag varit med om var när det var bordsplacering och jag hamnade bredvid anordnarens syskon för syskonet visste vem jag var. Så jag fick sitta med syskonet och dennes kompisar och en pelare på andra sidan om mig. Jag hade inte direkt roligt på den middagen.....

Ska på svågerns bröllop i sommar och ser inte fram emot om det blir bordsplacering. Vill ju hamna vid min sambo. Är blyg och trivs inte i såna tillställningar, utan gör det för sambons skull.

Jag blir faktiskt ledsen när jag blir dumförklarad av somliga här. Nej, kanske inte jag personligen men alla som är som jag blir ihopklumpade och upplysta om att vi ska låta bli att gå på fest. :mad:
Jag förstår inte varför det är så svårt att acceptera att somliga av oss inte är så sociala att vi klarar av att konversera och vara trevliga, artiga och dessutom ha en trevlig kväll med bara okända människor runt oss. Ska vi då dessutom straffas med att vi inte ska få gå på fest?
Jag kan ärligt säga att jag var livrädd för att det skulle vara bordsplacering och mingeltvång när min kära vän @cirkus bjöd in till fest för ett par somrar sen. För i ett sånt läge hade jag tveklöst suttit knäpptyst och sen varit ledsen resten av kvällen. Jag klarar inte av såna tillställningar, men jag ville så gärna komma på @cirkus fest så jag var beredd att ta risken. Jag är så oerhört tacksam för att man själv fick välja vem man ville sitta med då, så att jag kunde få umgås med mina vänner :love: från alla tänkbara hörn av landet, som jag träffar alldeles för sällan.

Jag blir faktiskt ledsen när jag blir dumförklarad av somliga här. Nej, kanske inte jag personligen men alla som är som jag blir ihopklumpade och upplysta om att vi ska låta bli att gå på fest. :mad:
Jag förstår inte varför det är så svårt att acceptera att somliga av oss inte är så sociala att vi klarar av att konversera och vara trevliga, artiga och dessutom ha en trevlig kväll med bara okända människor runt oss. Ska vi då dessutom straffas med att vi inte ska få gå på fest?
Jag kan ärligt säga att jag var livrädd för att det skulle vara bordsplacering och mingeltvång när min kära vän @cirkus bjöd in till fest för ett par somrar sen. För i ett sånt läge hade jag tveklöst suttit knäpptyst och sen varit ledsen resten av kvällen. Jag klarar inte av såna tillställningar, men jag ville så gärna komma på @cirkus fest så jag var beredd att ta risken. Jag är så oerhört tacksam för att man själv fick välja vem man ville sitta med då, så att jag kunde få umgås med mina vänner :love: från alla tänkbara hörn av landet, som jag träffar alldeles för sällan.

Fast som värd är det (enligt mig) ens plikt att se till att alla har det trevligt och jag utgår ifrån att man har en sådan koll på de man bjuder in. Hade jag bjudit in dig och vetat om hur du kände hade jag sett till att du hade någon du kände i närheten men om det inte fanns någon du kände hade jag sett till att du hade väldigt lättpratade människor i närheten av dig. Jag har lätt för mig i sociala situationer idag men det har inte alltid varit så och det kommer jag ihåg hur det var.

Alla som är inbjudna till mig är välkomna oavsett vilken person och egenskaper de har. Jag är glad att du gick på @cirkus fest och hade trevligt.

Vad tråkigt för dig att känna så och att du har varit med om såna hemskheter

jag skojade bara lite när jag sa att alla måste leka

Vad jag väder mig emot slumpmässig bordsplacering beror dels på att det faktiskt finns människor som tycker det är jättejobbigt att gå på fest med många nya människor
Social fobi är inget ovanligt
Varför försvåra för dessa människor med att tvinga dom sitta med helt okända?

För min del handlar det inte om fobi. För mig handlar det om att ha en trevlig kväll

I fredags va det ingen rolig fest. Den jag tycker mest synd om, är tjejen som la ner tid engagemang och pengar på festen, det va hennes födelsedagsfest

Människor som VILL prata med nya människor på en fest GÖR också det. Dom väljer själva vem dom vill prata med och hur länge

Människor som INTE vill prata med nya människor borde inte bli tvingade till det, när det ärmeningen att man ska ha roligt

Det går bra om man hamnar med övriga som inte känner varandra och som är öppna för att lära känna nya personer.

Värsta jag varit med om var när det var bordsplacering och jag hamnade bredvid anordnarens syskon för syskonet visste vem jag var. Så jag fick sitta med syskonet och dennes kompisar och en pelare på andra sidan om mig. Jag hade inte direkt roligt på den middagen.....
Ja, precis risken att det händer är stor om placeringen är slumpmässig
Varför vill man ens riskera att människor sitter på en födelsedagsfest och är uttråkade?

Varför inte försöka förbättra oddsen för en lyckad fest och låta människor välja sällskap själva?

Tack!!
Det svaret sa allt!

Varför vill vissa här skriva folk på näsan att dom känner och tycker fel

Varför försöka läxa upp andra för att dom inte känner sig bekväma i alla situationer

(En del är ju bara så jävla DUKTIGA!

ÖRK och fy, jag spyr)

Slutsatsen av diskutionen "bordsplacering" är väl att ämnet berör på olika sätt

Ser också tydligt att det finns dom som vill skriva andra människor på näsan att...
- det är fel på människor som inte vill sitta en hel kväll bredvid okända människor (av olika anledningar) på fester och därtill tycka det är roligt

Tydligen ska människor som är blyga, ha social fobi, är osäkra, osociala bara stanna hemma och inte gå på fest alls
VAD är det för jävla människosyn?!

Tydligen ska människor som är blyga, ha social fobi, är osäkra, osociala bara stanna hemma och inte gå på fest alls
VAD är det för jävla människosyn?!

Om man inte tycker det är roligt, sitter och lider hela festen igenom och anser att andra borde anordna fester just efter ens eget sinne - VARFÖR tackar man ö h t ja till inbjudan?

För att ondgöra sig över sina dumma vänner i efterhand? Jag hade tagit illa upp om mina vänner tycker jag är en klumpig idiot som ordnar dåliga fester.

Fy fan. Rent ut sagt.[/QUOTE
Om man inte tycker det är roligt, sitter och lider hela festen igenom och anser att andra borde anordna fester just efter ens eget sinne - VARFÖR tackar man ö h t ja till inbjudan?

För att ondgöra sig över sina dumma vänner i efterhand? Jag hade tagit illa upp om mina vänner tycker jag är en klumpig idiot som ordnar dåliga fester.
Jag måste bara fråga dig

Om du råkar hamn bredvid en stackare med social fobi och tunghäfta på en fest

Säger du då till människa att den borde stannat hemma?

Inte visste jag att det skulle bli slumpmässig placering, det stod inte på inbjudan

Har du också tänkt på att alla kan inte vara lika duktiga som du?

Nej, jag försöker involvera personen i samtalen, precis som vilken person som helst. Eller menar du att det står skrivet i pannan på folk varför de inte vill vara på en fest?

Däremot har jag i efterhand reflekterat över att människor som uppenbarligen inte vill umgås, går på fest i större sammanhang. När de uppför sig som de vill umgås på tu man hand med sin partner, men uppklädd.

Åh hatar sånt! Har turligt nog fått slippa det på senaste middagarna (bröllop) vi varit på, ena så satt alla vi kände (sambons vänner) vid ett annat bord men jag och sambon hamnade mitt emot varandra och med folk i våran egen ålder + nån äldre, hade supertrevligt, trevligare än om jag hade behövt sitta intryckt med sambons vänner hela kvällen! Men fördelen var, vi hade iallafall varandra!

Har en bakgrund med ätstörningar, ett tag kunde jag inte äta alls om någon såg på, med enstaka personer i familjen eller vissa vänner gick det ok, tänk då att sitta med massa okända personer :yuck:

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 018
Senast: Wingates
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Okej, på senaste har jag och mina kompisar börjat släppa att gå på ”random” fester asså hemmafester hos folk man känner till runt om i...
Svar
3
· Visningar
945
Senast: Otherside
·
Kropp & Själ Jag har alltid varit en orolig människa, på lågstadiet satt jag många gånger inne hos skolsystern under mattelektionerna eftersom jag va...
Svar
17
· Visningar
1 645
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama