Slickar sig på båda frambenen???

P

puppe

Ja som rubriken lyder så håller vår korsningsponny på och slickar som en galning precis där benen börjar.Han är alldeles stel i pälsen där.Alltid.Jag har kollat noga men inget syns inte heller ömmar han där.Är det bara en dålig ovana eller kan han lida av nån brist av nåt slag?Vad tror ni?

Sv: Slickar sig på båda frambenen???

Det låter definitivt som mask! Det är äggen som gör att det kliar på din hästs ben och därav slickar han sig för att det kliar. Jag skulle råda dig till att avmaska eller kanske ännu bättre ta träckprov och därefter avmaska

Maskägg på benen? Är det inte fel årstid till det:confused:
Men det kan ju vara värt att avmaska iallafall.Tack för tipset:bow:

hästar som har saltbrist kan slikca på sej själva efter att dom blivit svettiga för att dom vill ha i sig salt. Fast då borde han slicka på andra hästar och på människor oxå...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 965
Senast: Jamtland
·
Övr. Hund Vi har en storpudeltik som är fantastisk och klok på alla sätt, men funderar på en sak: När vi tar fram sele eller halsband syns det...
Svar
13
· Visningar
1 987
Senast: Gry
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 638
Senast: _Taggis_
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 856
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V