Slickar på golv och väggar, varför?

Leea

Trådstartare
Min lilla blandrastik på 3 år har börjat bete sig underligt.
Hon går runt och slickar på golvet och väggarna, hon gör det på ett nästan maniskt sätt. Det är tydligt att hon inte mår bra när hon gör detta, hon hostar och rapar om vartannat, och i början var jag säker på att hon fått i sig något konstigt. Går vi ut när hon mår såhär är det ända hon gör att äta gräs.
Vid första tillfället kräktes hon, men inte förrän morgonen efter.
Detta har nu hänt väldigt ofta utan att hon kräkts, och efter att hon fått äta gräs så blir hon sig själv igen.

Jag har svårt att tro att hon vid alla dessa tillfällen ätit något konstigt, hon är ju ändå 3 år och äter inte på allt, börjar bli orolig och förbereder mig för att åka till veterinären. Tänkte dock fråga er här först om ni känner igen symtomen?

Tacksam för svar!

Sv: Slickar på golv och väggar, varför?

Ta henne till en veterinar ... det later som om hon har magsar eller makkatarr.

Sv: Slickar på golv och väggar, varför?

Halsont tex. tonsillit kan få hunden att äta gräs och bli lite manisk på att slicka överallt, annars som hastflicka säger magsår eller magkatarr. Åk till veterinären och gör en koll.

Liknande trådar

Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
418
Senast: Wenniz
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 472
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 225
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka