Slickar överdrivet

H

heylan

Scenario: Taxtik, 3 år. Används mest till sällskap, får dock vara med och jaga ibland. Började efter senaste löpet slicka sina intima delar överdrivet mkt, främst kvälls- och nattetid. Om husse försöker få henne att sluta börjar hon slicka tassarna överdrivet istället. Inga tecken på infektion eller annan sjukdom.

Teorier? Stress som visar sig först när det blir lugnt, dvs på kvällen?

Sv: Slickar överdrivet

Vilka fler tecken kan man se på det? (om hunden "inte verkar sjuk" i övrigt, dvs ingen feber, pigg etc)

Sv: Slickar överdrivet

Problemet är ju att i ett tidigt stadie ser man just ingenting :crazy:
Därför bör man vid alltid om tiken uppvisar ett udda beteende efter löp uppsöka veterinär.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 666
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 929
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 949
Senast: Sezziyanen
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En stor del av min tid går fortfarande åt till att försöka jaga vidare efter något som kan lösa mina hälsoproblem och få mig att må...
Svar
5
· Visningar
1 239
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit