Slicka eller inte slicka i ansiktet..

Jag har själv aldrig velat bli slickad av en hund i ansiktet, mest för att jag inte vill bli slickad av någon oavsett hund/människa/vad som helst.
Gällande artikeln i sig har jag för lite erfarenhet för att säga att det är sant eller inte, lite därför jag vänder mig dit kunskapens finns. Då jag tycker det är svårt att bedömma om artikeln är en trovärdig källa eller bara humbug.

Min hund får slicka på mig inom väldigt rimliga gränser, men inga "nu-tvättar-jag-ansiktet-på-matte"-pussar. Andras hundar vill jag inte bli pussad av, dels för att jag är allergisk, dels för att det ju egentligen är tämligen ohygieniskt.

Usch. Jag tycker inte om att ha hundar i ansiktet. Jag gillar knappt att hångla med andra människor.
Däremot tror jag att smittorisken överdrivs i artikeln .
Det är säkerligen farligare ur smittosynpunkt att pussa människor. Dagisbarn ska vi bästa inte prata om....

Inget jag personligen gillar eller tillåter.

Sen var den där sidan lite konstig kanske, verkar vara automatiskt översatt osv.

Inte på munnen men det händer ju ändå. Har t o m fått hundtunga I munnen vid några tillfällen. Inte så fräscht :wtf:. Är inte rädd för bakterier egentligen, det är mer känslan av att de kanske nyss ätit kattbajs eller utfört intimhygien på sig själva som inte är så behaglig.

Mina får inte slickas, den ena skulle dock gärna göra det.

Ang artikeln så känns det överdrivet. Det KAN säkert hända men hur vanligt är det?

Mina får pussas. Fast de jag har nu är inte så väldigt inne på att pussas.

Artikeln känns lite sensationslysten. Såna bakterier får man ju annars också, ska vi då akta oss för allt? Ringorm smittar väl inte enbart genom saliv heller.

Min egna, och bonusen - Lillebror, får pussas hur mycket dom vill! :p Dom är inte jättepussiga ändå så det är lugnt. Sen vet jag tusan, jag har aldrig blivit sjuk av ett hundslick eller så.

Med människor är jag ärligt talat tvärtom... Intimt vad gäller pussar och saliv är inget jag tycker om alls.

Senast ändrad:
Min egna, och bonusen - Lillebror, får pussas hur mycket dom vill! :p Som är inte jättepussiga ändå så det är lugnt. Sen vet jag tusan, jag har aldrig blivit sjuk av ett hundslick eller så.

Med människor är jag ärligt talat tvärtom... Intimt vad gäller pussar och saliv är inget jah tycker om alls.

Haha! Jag är likadan. :D

• Gilla
Reactions: Nux
Jag far en "puss" av Lillan da och da ... men ar inte sarskilt fortjust i det sa jag haller undan ansiktet. Jag har inget emot att se andra fa en "normal" hund slick da och da, men jag vet en tjej som ater sin pomeranian agna 5-10 minuter at att slicka henne i nasan flera ganger om dagen ... och jag tycker verkligen inte att det kanns frasht att titta pa.:yuck:

Nopp. Jag ogillar allas munnar som äter kattbajs och slickar sig själv i röven :wtf:

Sambon däremot....inte så kräsmagad. :meh:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
654
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
376
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 205
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
313
Senast: alex.ha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka