Slemproppen har gått

PopcornPlayer

Trådstartare
Dock inga andra tecken på att förlossningen vill dra igång. Min fråga; Får man ha sex efter att slemproppen gått? :o

Sv: Slemproppen har gått

Jag har aldrig hört att det skulle spela någon roll, så länge inte vattnet gått. Men jag skulle höra med mvc, för att vara på den säkra sidan. :)

Det hoppas jag, för det hade jag under båda mina graviditeter (färdknäppte många gånger ;))

Efter slemproppen gått? Infektionsrisken är större och man kan faktiskt bli rätt sjuk om man har otur. När jag låg på BB kom en akut snittad kvinna in som hade fått en infektion och även bebis som hamnade på barn med antibiotika då bägge var rätt tilltagna av infektionen.

Jag vågade inte fråga BM rakt ut :o:p
Däremot frågade jag om det var något jag skulle göra annorlunda, och hon sa att jag skulle ta det lugnt och inte bada.

Så vi kör med kondom :)

Vad är en slempropp? :o:angel:
Det låter.... äckligt.

Förstår att det har med grav att göra, och att jag kan googla.
Men vad har man isåfall buke till :D

Vi slutade också rätt tidigt, sambon tyckte inte alls det var kul! Jag själv hade gärna nuppat ett par månader längre men han tyckte det kändes fel. Och då fick man ju snällt respektera det! :D

Ja men när man varit gravid i 4 månader ? Jesus då hade det ju knappt börjat synas :)

Men det är klart att man ska respektera om sambon känner olust inför det ..

Vi slutade redan i 6e eller 7e månaden, redan då låg Rasmus så långt ner med sitt huvud att man kände de JÄTTE tydligt. När han väl sne var ute, ja då blödde man för mycket...Kräsna karlar ;)

Ja det var nog mer känslan för honom. Att han visste att där låg en bebis. Det var nog runt 4e månaden, kanske 5e men jag minns att jag fick tjata och när vi fick till det var det som om han låg och blundade och tänkte "låt det gå snabbt" så efter det tjatade jag inte längre.... :D Man kan ju hjälpa sig själv också ;)

delvis kl

Jag är inte alls sugen på sex nu (v.24) och har i stort sätt inte varit sen början av graviditeten. Dom få gånger jag har haft lust har varit bra i början men efter en stund så får jag väldigt ont i magen. Pojkvännen verkar inte tycka det är något konstigt än.

Ang slemproppen så hade det nog varit bäst att fråga barnmorskan, kan du inte ringa och fråga?

Vad är en slempropp? :o:angel:
Det låter.... äckligt.

Förstår att det har med grav att göra, och att jag kan googla.
Men vad har man isåfall buke till :D
Det är en seg "slemklump" som bildas vid livmodermunnen för att täppa till ingången till livmodern och skydda mot infektioner. *typ*

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
478
Senast: gulakatten
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 166
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 256
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
900
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka