Slemmig i munnen utav havre?

L

lillasyster

Jag började för ett tag sedan ge min häst havre, för att få en lite piggare. Hon har funkat jättebra på detta förutom att hon har börjat slemma i munnen? När hon står helt fredligt i stallgången droppar det slem ur hennes mun.. någon som vet vad detta kan bero på? Havren jag ger till henne är hel och jag har funderingar på om hon inte kan tugga sönder den ordentligt... En annan fråga... Vad är skillnaden mellan hel och krossad havre? Tacksam för svar.
 
Sv: Slemmig i munnen utav havre?

Har en häst på besök i stallet under några dagar, han slemar också. Och det är inte lite, utan det blir som pölar. Och så blåser han bubblor. ! :p Han bara står där o sover mednas det bubblar runt munnen. :D

Vad det beror på vet jag inte...
 
Sv: Slemmig i munnen utav havre?

2 saker har inträffat för mig av det du beskriver, vilket som är vilket överlåter jag till dig att ta reda på om något av detta skulle stämma.

Min pålla fick erlichea för några år sedan, när hon frisknat till slemmade hon erhört i tid och otid. Det berodde på att hon hade fått ökad slembildning i lungorna under sjukdomen, pga kunde hon inte röra sig som hon skulle och slemmet blev kvar. Det tog 4 månader innan det försvann, vad jag säger är att din pålla kanske har en ökad slembildning utan infektion. Du började ge havre, spannmål kan ge upphov till en viss dammbildning och är man känslig så kan det börja så.

En pålle som jag tog hand om slemmade i tid och otid, när han åt, när han stod, när han sov osv. Det visade sig att pållen hade magkatarr, den fick han hjälå med och sen försvann slemmet.
 

Liknande trådar

Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 146
Senast: Lisa2014
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 380
Senast: gul_zebra
·
Relationer I tisdags natt spårade det ur hemma, som det så ofta gör. Skillnaden var dock att min bror på 13 år även var hemma hos oss denna natt...
Svar
13
· Visningar
2 996
Senast: Lickety
·
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
41 216

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Sluta vara en hamster?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp