Sv: Slatter i foten??
Jag hade under en period stora problem med "knivhugg" i både knän och hälar, lite lagom växlande...(aldrig samtidigt)
Det konstaterades att jag i knäna hade skrovliga knäskålar och skulle växa ifrån det. Hälen fick jag bara hjälp från en instruktör som försökte hjälpa min ändra min sits, men min låsta kropp ville inte riktigt vara med.
När jag red min förra medryttare mkt barbacka kunde det hugga till i foten/hälen/fotleden när jag gungade till, dvs i takt med hästens steg. Det gick över sen, vet inte riktigt när.
Idag har jag varit hos en kiropraktor och fått hjälp med mina låsningar och äntligen kunna använda sitsteorin i praktiken! Vilken befrielse!
Dock har jag problem med en hälsena som ofta och lätt blir öm. Ingen verkar veta varför. Är under en ny utredning nu (då hela kroppen utreds eftersom jag får ilningar, ömhet och ont i nästan hela kroppen) och jag hoppas på att hitta en lösning på allt nu.
Vill inte ha så ont igen att jag inte kan sitta på huk, som jag hade förut.
*svammel*
Kolfinnur, om du nu är så pass ung så kan det ju vara växtrelaterat. Men se för din egen skull till att du inte snedbelastar din kropp och försök att se till så att du anpassar skor (med inlägg) och annan utrustning så att du inte får ont.
Växtvärk kan ju alla få när man växer...men man kan ju försöka anpassa sig efter det.
Och var försiktig med hälen. Belasta den, men överansträng den inte. Träna upp styrkan och hållbarheten. Stretcha FÖRSIKTIGT så att du inte gör som jag gjorde som ung - sträcker ut för mkt så att du sen får jätteont. (Jag lyckades göra så flera gånger med lår- eller vadmuskler...)