replica

Trådstartare
.. Kom precis hem från lite träning med hunden. Tränade vårt kommando "sidan" (inkallning där han springer runt/bakom och sätter sig på min vänstra sida) och märkte att han börjar bli väldigt slarvig.:crazy:

Han tog en stor båge bakom och satte sig snett bakom mig med rumpan pekandes åt vänster istället för bakåt (hänger ni med?:D). Han har gjort så ett par gånger förr, men nu gjorde han så hela tiden. Vad ska man göra för att få bukt på det? Börja om från scratch med att leda med godis runt/bakom benen? Han är 9 månader nu för övrigt..

Tips på vad man kan göra mottages tacksamt. Jag har noll idéer för tillfället.

Sv: Slarvig..

ja, börja om. man måste underhålla såna detaljer. men se samtidigt till att du har krav på hur det ska utföras, en smart hund inser annars ganska fort hur man lättast får godis.

Slarvig och slarvig :angel: Det är ju matte som slarvar anser jag :D Varför gör hunden så om den inte får något för det? Du får backa tillbaka och bli mer nogrann!

Vem har sagt att han inte får något?;)

Klart han får tonvis med beröm när han gör rätt, han får en godbit någon gång ibland men mest socialt beröm.

Eller hur menar du Brandgul?

Tack för svaret cillamuffins, ska börja om igen och se om det hjälper:)

Var noga med att BARA belöna när han gör precis rätt. Aldrig när han gör nästan rätt eller i stort sett rätt. Bara när det är perfekt.

Jag menar att han kan sätta sig snett för att han anser att det lönar sig!!

Åh, då missförstod jag dig. Sorry:)

Följde anvisningarna jag har fått av min tränare till punkt och pricka. Men antar att jag får göra om det lite annorlunda istället.

Tack för alla svaren!:bow:

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 679
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 847
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 578
Senast: iNTOHiMO
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 810
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka