Aslan
Trådstartare
Jag har en kluring jag inte vet vad det beror på. 5 årig kallblodstravare, riden sedan augusti förra året. Genomgången av både tandläkare och equiterapeut för inte så länge sedan. Har inte varit hos mig mer än några veckor. Jag har enbart tagit ut och linat han ett par gånger helt kravlöst. Men vid dessa tillfällen så börjar han att slå med huvudet efter ett tag. Eller ja, slå och slå. Om ni tänker er när hästar är lite busiga och ska till och bralla lite, den där ”knycken” dom kan göra på huvudet som ibland kan komma innan, precis så gör han. Jag trodde han var lite brallig första gången så jag laddade med hälarna i backen och tänkte håll i hatten! Men nej. Han bara slog/ knyckte på huvudet. Och så håller han på. Jag har kollat utrustningen. Den sitter ok. Inget värstingträns utan ett vanligt engelskt jag hade hängande i garderoben, Jh från hööks. Rakt muffbett. Enligt mig inga konstigheter. Han är sedan tidigare van vid raka bett och trivs bäst på det enligt förra stället så jag ändrar inte på ett vinnande koncept. Har själv sett han i arbete på förra stället och han har inte påvisat detta då. Tankar?