Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min fölunge har stått själv på nätterna i tre veckor ungefär nu. Om jag skulle låta honom stå med stoet igen ett par dagar, skulle det spoliera allt vad avvänjning heter?
Han får ju dia på dagarna fortfarande, så hon skulle säkert låta honom. Jag tänkte mer på om hon då kommer att börja producera mycket mer mjölk igen, och omintetgöra de veckornas minskning?
Jag skulle nog inte ta den chansen. Skall du ha dom i ssmma box menar du? Det skulle jag absolut avråda dig till. Stoet kan bli rejält trött på fölis och spöa skiten ur henne.
Nej, jag hade tänkt ha dem på lösdriften i såfall, men jag skippar det och så tar jag in dem i stallet de dagarna det gäller, där det finns möjlighet till separata boxar. Risken att fölisen får spö är obefintlig, det kan jag lova.... Dels diar han fortfarande dagtid, och dels är stoet den sorten som låter dem dia hur länge som helst.
Hundavel & Ras Tycker det låter märkligt om hunden är så rädd och det inte finns någon anledning? Min ena hund tog uppfödaren tillbaka för husse var...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.