Slänga hösilagebollar?

fejko

Trådstartare
Vad gör man med gamla otjänliga hösilagebollar? Grannbonden trodde inte de gick att elda upp. Har egen mark.
 
Plöjer ner i marken om du har något som ska/kan plöjas och om du har många (eller hör med en grannbonde som ska plöja någonstans). Alternativt, om det är ett mindre antal, så testa att lägga ut i någon lokal grupp/odlingsgrupp på Facebook att det finns för avhämtning. Funkar bra för täckodling och för att göra nya odlingsbäddar med, jag förbrukar någon bal om året själv för det ändamålet (men har ett antal kvar att göra mig av med ändå).
 
Om du inte har någon möjlighet att ta hand om de själv, i form av kompostering, plöja ned etc, så kan man ganska lätt bli av med dem genom att annonsera i div facebookgrupper där täckodlingssubstrat efterfrågas. Kan vara värt att prova!
 

Liknande trådar

Anläggning Behöver lite input, vi har lösdrift. Resten av hagen är fin och dom har väldigt mycket yta. Men vid ingången och foderplatsen har vi nu...
Svar
19
· Visningar
1 224
Senast: EZMK
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 588
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 237
Hemmet Har fått tillstånd att anlägga vårt nya avlopp nu. I dokumentet som skickades ut från kommunen står det bland annat att jag ska föra...
2
Svar
30
· Visningar
1 321
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp