Jag har idag Ancestery och där finns mycket. Men när jag gått med i olika Fb-grupper för släktforskning så talas det mycket om Arkiv digital.Jag började igår inspirerad av denna tråd. Kommit till mitten av 1800-talet bara men hittat en del människoöden. En stackare efter att varit soldat, gift och fått två barn, klassades som sinnessjuk och vansinnig och tillbringade mer än 20 år på fattiggård som fattighjon. Frun gifte om sig och fick två barn till (båda med olika fäder).
Verkar som jag inte kommer längre nu utan ett abonnemang någonstans. Tittat på ancestry och arkiv digital, vilken skulle ni rekommendera?
Behöver även få tillgång till material från början/mitten av 1900 talet som jag inte hittat hos riksarkivet. Har inte någon att fråga, varken föräldrar eller mor/farföräldrar till mig finns i livet längre och fastnade redan i 3 generationen på ena sidan och 4 på den andra. Vill alltså veta mer om "yngre" släktdelar men de finns inte i arkiven vad jag kan hitta. Hittar födelseår men inte vilka mer barn som funnits osv. Bestod ingen kontakt med ena delen av släkten ens när mina föräldrar levde så vet knappt något om den delen och vill veta mer.
Ancestery är iaf inte speciellt dyrt. Vet inte vad AD kostar.
Båda verkar iaf populära och okej.