Släktforska!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare SessCa
  • Startdatum Startdatum
S

SessCa

Blev intresserad av att forka lite i Glorys släkt med tanke på "kändis i stamen" tråden.
Hur går man till väg då?
Jag kan ju hitta en del på atg.se iom att han är travare, men går att att gå tillbaka hur långt som hellst?

Jag har aldrig släktforkat i någon häst tidigare så jag är nyfiken på hur det funkar och hur långt bak man kan tänkas komma.

Sv: Släktforska!

Jag vet inte riktigt vad man är ute efter när man 'släktforskar', men om du bara vill se vad hästar längre bak i stammen heter, så tar du helt enkelt hästeni sistaledetsnamn du vill veta fortsättningen av stammen på efter och söker på den hästen på typ www.allbreedpedigree.com.

Glory pappa har varit avelschampion i Finland de sista 5-6 åren...outstanding....han var i Sverige i avel i 3 år sen köpte finnarna honom tillbaka.... :bow:

Vad söt han är min lilla korv! :love:
Och hans mamma såg inte dum ut hon heller. :)

Här är hans ett år äldre bror :Ville Världsvan

villelvbana.jpg

Bidrar lite jag också...

glory.jpg

taitono.jpg

Länge trodde vi att det ar Taiton som stod med stöddig nacke. Men Martha tjoade till och sa nåt om att det var hennes hingst... :D :D

AM (lycka till med Glory)

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 986
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 362
Senast: Sesca
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 279
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 889
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12
  • Tips i London