Släktforska?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Funfair
  • Startdatum Startdatum
F

Funfair

Är det någon som vet en bra sida, där man kan släktforska på sin häst? Eller där man kan få bra info om olika hingstar som finns och har funnits i svensk avel?

mvh Frida

Sv: Släktforska?

Ett halvblod är det, men jag hittade bra fakta på allbreedpedigree.com. Tack för svaret i alla fall!

MarieM har en jättebra hingstsida! :)
Nu har jag inte adressen, men om du går in på hennes namn på Medlemslistan så får du säkert tag i adressen.

jag har letat på asvh men det är bra om man vet vilken sot fam hästen tillhör!

Stofamiljer är egentligen inte viktigt, bara intressant ;)

Däremot kan det vara viktigt att veta stoets stamboksnummer, om hon inte har ett udda namn, alternativt att du inte har annan information som gör att man kan skilja henne från ston med samma namn.

hanna_shetland skrev:
Villken ras? Ridponny och shetland har ju stamboken på nätet.

På vilken sida finns det register över stamboksförda RP-ston??

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 407
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 469
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar