Slagrem...igen!!

Sv: Slagrem...igen!!

Har just tagit bort den på min häst. hade den som säkerthetåtgärd. Men hon sparkat aldrig. aldrig visat vara rädd för något. bara soptunnor :-)
Nu har ja ju bara en häst o känner henne väl. men hon e född 99 o först nu vågade ja köra utan. ja har haft henne i två år men kännt henne sedan 02.

Känner man sig inte 10000% säker bör man väl ha slagjorden... en bekant till mig fick benet avsparkat efter ett lopp då han skrittade av hästen..... inte trevligt alls.

Ja kör med slagrem. Han blir lite sur, när han inte får bitas på den han ligger i rygg på, så då brukar han slå, bara för att visa sitt missnöje! Han gillar inte att ligga i rygg på nån överhuvudtaget, utan ska vara först, alltid! Han är lite speciell!:smirk: Så för säkerhetsskull för att inte få en fot nyllet, så kör jag alltid med remmen.

Eller så kan man göra som de gör i Frankrike (där jag va på praktik), binda fast svansen i vagnen, funkar som slagrem OCH svansgaffel... :D

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 682
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Bison
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka