Släde till shettis?

Iris71

Trådstartare
Ni med släde och shettis; vad har ni för släde? Jag har nyligen fått hem en riktig liten bit, i och för sig hur mycket fett som helst på killen, men han är grov!!

Jag har en gammal släde stående, den är nog en finare modell med ett säte och kuskbocken bakpå lite ovanför sätet. Den är säkert byggd till storhäst, men tror ni det skulle funnka? Eller är den i tyngsta laget?

Sätt gärna in bilder på era släder, vore kul!!

Sv: Släde till shettis?

Jag skulle vilja få tag i en militärpulka med skaklar. Besökte mitt ÖB-varuhus men personalen där hade inte hört talas om något dyl. Flera här på Buke kör sina shettisar i sådanan pulkor. Någon som vet inköpsstället?

Senast ändrad:

Jag brukade köra mina shettisar med en kapplöpningssläde för travare som man hade när man tävlade på isarna förr (sägs det). Den är kort och smal och det får precis plats en människa i och en kan sitta bakom och köra. Jag brukade sitta ner i själv och köra. Den är lagom stor och dom drog den med lätthet.

Gittan, vad hade du för skacklar till den pulkan? Har du någon bild? Undrar Inelin

Tack för svaren!
Kom ju på...har en annan oxå...en kölke liksom med höga pinnar som står rätt upp längst upp *värdelös på att förklara*.... Skulle gissa att det är nån slags vedkälke, ingen timmersläpa, lite nättare och smalare....

Den kanske skulle funka....

Ingen som har nån bild att lägga upp ??

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Körning Jag är jättesugen på att köra min häst, som är inkörd hos förre ägaren. Har mest bara kört shettisar i mitt liv och aldrig varit sådär...
Svar
7
· Visningar
1 191
Senast: IdaaaSun
·
Körning Jag är väl allmänt omotiverad just nu, men det känns inge kul med körningen nu.. Jag renoverade upp min gamla roslagsrockard (10år...
Svar
3
· Visningar
1 275
Senast: kolblakkur
·
Körning Hej Det här frågan har säkert kommit tusentals gånger, men jag har sökt och googlat men inte hittat svaret. ;) Vi har tänkt...
Svar
10
· Visningar
1 977
Senast: Anna_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix