Skype och headset - inget ljud?!

psychogrrl

Trådstartare
Jag har nu tagit tag i att få Skype att funka ordentligt. Jag har ett BT-headset som funkar till exempel i MSN (och med mobil). När jag är inne i ljudinställningar i Skype både hör jag "blipp" i headsetet och när jag pratar rör sig "grafen" vid mikrofonen.

Däremot när jag gör "testsamtal" varken hör jag dom eller de hör mig.

Vad kan tänkas vara fel?

Sv: Skype och headset - inget ljud?!

har du valt rätt input och output i skype? är det ett USB eller analogt headset (dvs med 2 pluggar, en grön och en rosa)?
du kan behöva byta ljudenheter nämligen.

Det är rätt in/output inställt (BT-headset).
Det är alltså Bluetooth, vilket borde göra det till USB (det är där jag pluggar in BT-dongeln iaf)....?

Den tar ju uppenbarligen emot inkommande (eftersom det rör sig där när jag pratar) och det funkar utgående (eftersom jag hör "blipp" i örat när jag gör olika saker i skype), det är just samtalat som inte funkar...

jahadu, jag vet ärligt talat inte. jag skulle nog rekkomendera dig att byta till ett vanligt trådat för ung 50kr.

går säkert att få ditt blåtandsheadset att funkar med skype, men jag kan inte hjälpa dig härifrån iaf.

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 731
Senast: Migo
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom... 5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 310
Senast: Trott
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 003
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 904

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka