Skyll er själva!

ylvaaskersund

Trådstartare
Jag bor på en liten gård med mina hundar, mina grannar är jätterädda för mina hundar men det är ju inte mitt problem, om dom är rädda så får de skylla sig själva!

För ett år sedan kom en annan granne och min GD bet honom i armen, nu är den fjanten rädd men är så dum i huvudet att han fortsätter att gå genom min gård, då får han ju skylla sig själv puckot!

Vill jag ha mina hundar lösa tänker jag ha det och är folk så dumma att de går förbi här eller i skogen i närheten får de faktiskt skylla sig själva!

Å hundarna blir bättre på att vakta mig och gården om det kommer tjuvar och skummisar!

Sv: Skyll er själva!

Är du inte lite väl provocerande nu. I Sverige råder strikt hundägaransvar och om du fortsätter ha dina hundar lösa och de går till "attack" mot folk titt som tätt kan du mycket väl, i förlängningen, bli av med dina hundar...

Varför vill man att ens grannar ska vara rädda för ens hundar? På vilket sätt är man fjantig om man blir rädd sen man blivit biten av en GD? Och vilken rätt har du att ha dina farliga hundar lösa så att folk inte kan gå i skogen runt ditt hus utan risk att bli attackerade?

Jag förutsätter att du är ironisk annars kan man fråga sig vem som är puckad, du eller grannen.

Eftersom 90 % av svararna på förra tråden ansåg mig ironisk och inte mena vad jag skrev, att jag skämdes för vad som hänt och att jag ansåg och anser att vem som helst ska kunna gå vartsom helst utan att bli attackerad av någon hund och allra helst inte en jättestor hund på 60 kilo, så tänkte jag skriva tvärtom så kanske någon av mina antagonister förstår vad jag menar!

Jag bor på en liten gård med mina hundar, mina grannar är jätterädda för mina hundar men det är ju inte mitt problem, om dom är rädda så får de skylla sig själva!

För ett år sedan kom en annan granne och min GD bet honom i armen, nu är den fjanten rädd men är så dum i huvudet att han fortsätter att gå genom min gård, då får han ju skylla sig själv puckot!

Vill jag ha mina hundar lösa tänker jag ha det och är folk så dumma att de går förbi här eller i skogen i närheten får de faktiskt skylla sig själva!

Å hundarna blir bättre på att vakta mig och gården om det kommer tjuvar och skummisar!

Jag förstår din frustration. Du visade i ditt första inlägg stort ansvarstagande och var väldigt bekymmrad. Om nu hunden hade aggresiv bitit grannen skulle det inte bara blivit en liten rispa. (Har haft GD själv) många hundar hälsar genom att hålla i personen med munnen utan att vara aggresiva. Vore det en vakt situation hade hunden inte släppt fokus på personen heller. Du var mycket angagerad i hur du skulle lösa situationen och på bästa sätt hjälpa din granne. Sen förstoras händelser gärna upp när folk har tråkigt och en lekinvit kan bli till mördartendenser. Liksom detta inlägg som i frustration skrevs ironiskt och då hängs du för det med. Cycklade inte grannen?! Lek och den vana att hunden gärna håller i besökare kanske skapade situationen. Lös det med att gå till grannen med e fin gåva, säg hur bekymmrad och ledsen du är, fråga vad som egentligen hände och hur grannen nu vill att du gör. Ödmjukhet och respekt kan man inte bara ignorera. Synd att du inte bor närmate mig för då kunde jag hjälpa dig att bedömma hundens mentalitet och risken för att skada någon. Vilket jag utifrån detjag läst här ser som väldigt liten. Lycka till. Och du, alla tycker olika och om du skall göra som alla andra tycker så gör du fel ändå, gör alktid det du tycker är rätt för din magkännsla för du är den som vet bäst hur din egen situation ser ut.

Jag bor på landet och har en gammal traktorstig som går igenom en snutt av gården och där kan det passera folk ibland. Har hundar som går lösa och jag har själv funderat på detta med hundarna och folk som passerar och resonerar som så att folk får passera, de har ju rätten att göra det men jag låter mina hundar vara lösa ute och då de bor här har de större rätt att vara här än folk som passerar. Alltså att folk får acceptera att det finns hundar som är här.

Nu har jag inte hundar som biter folk men de är stora och de vaktar/skäller och ställer folk så det finns säkert en o annan som tycker det kan kännas obehagligt när det kommer några monster dundrandes:p Ser vi att det går förbi någon så ser vi till att kalla på hundarna men det händer ibland att man missar det.

Nu har jag inte hundar som biter folk men de är stora och de vaktar/skäller och ställer folk så det finns säkert en o annan som tycker det kan kännas obehagligt när det kommer några monster dundrandes:p

Jag förstår inte vad det är att flina åt- det är jävligt obehagligt när det kommer lösa hundar som vaktar, skäller o ställer när man är ute och går, ha dem så de inte kommer åt förbigående.

Jag förstår din frustration. Du visade i ditt första inlägg stort ansvarstagande och var väldigt bekymmrad. Om nu hunden hade aggresiv bitit grannen skulle det inte bara blivit en liten rispa.

Hunden var utanför trädgården och blev påfusig mot en som gick förbi, blir det en rispa så skulle även jag säga att jag hade blivit biten- om man nu är så himla ansvarstagande och bekymrad så ser man väl till, på något sätt, att hunden håller sig i trädgården?

Det är en låååång historia.

TS - släpp skiten. Vi var flera som förstod vad du menade och att du ville lufta problemet. Inget blir bättre av en andra dikeskörd tråd.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 022
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 129
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 401
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024