skydds film

Sv: skydds film

Oj Jävlar! Hans husse måste gå tryggt på kvällarna:angel:

En fråga från en rottweilerokunnig, var inte den hunden väldigt bred mellan frambenen?

Haha skrattade gott när schäfern lade sig på busen!

Också som jag skrev förut nån storlek för stor.
Sova tryggt? man kanske vaknar med att hunden står så över husse :idea:

Första filmen gillade jag. Hunden såg ut att tycka det var riktigt kul med sitt arbete :)

Rottisen var snygg tyckte jag men förstod inte riktigt meningen med träningen.

Person skydd inget konstigt alls när personen blir på hoppad eller ska försöka ska hunden avvärja det tänk dig den hunden utan korg med den aggressionen inte så kul o vara busen då.

mäktigt att se så stora, kraftfulla djur i arbete. Inget man skulle vilja stöta på en mörk natt, men däremot gärna titta på när dom tränar, på behörigt avstånd;)

Nej såklatr. Har inte sett den sortens träning förr. Men så är jag inte så insatt i skyddsvärlden heller.

Schäfern arbetar ju, men Rottisen verkade ju bara ilsken och läbbig utan kontroll alls :crazy:

Den ska inte styras senare i livet för den ska bli vakthund.

Men Schäfern gillar jag han ser sig som vinnare.

Sista bilderna när han står över sitt "byte" är ju klockrent precis som en varg gör när den slagit en älg eller liknande stolt intryck.

Haha, vad härlig schäfern ser ut!

" Pass på, jag ställer mig på dig om du är dum" :D

Rottweilern tyckte jag mest såg ut som en heffaklump som har svalt en V8... :o

Att se på schäfern var en sann fröjd för ögat!:d
Han såg ut som någon sa (kanske var du?) som en sann vinnare, snacka om att Äga!

Rottisen däremot-håller jag ett bra avstånd till.:angel:
(För att inte tala om vilket muskelpaket han var!)

Mäkta imponerande! Man inser vilket ansvar som ligger bakom att ha en sådan hund och hålla på med verkligt Skydd! Det är också otroligt (eller...?) att man faktiskt aldrig hör talas om DESSA hundar som begår hiskeliga saker, angriper oskyldiga, äter upp barn och hundar, etc. Ursäkta, vet att det finns redan trådar om detta, tänker bara på hur dessa hundar ju "borde" vara representerade högt upp i statistiken, men det är dom inte, väl? Ägarnas förtjänst? En annan värld, antar jag, än Kamphundarnas...
Gillar också Schäfern, va STOLT han är! Jättemallig!

Exakt vill du ha ett enkelt svar på detta.

Det är så att det är en kategori människor som gillar o träna o få sin hund o funka i de mest extrema situationer sen har dom sunda hundar i kopplena.Dom har lärt sig under träningens gång vad som triggar sin hund o.s.v. En kamphundsägare som hamnar i klaveret kan jag nästan garantera har noll hundkunskap o förmodligen har en ganska mentalt dålig hund på köpet för dom vet inte bättre när dom väljer hund. Sen ska man ju inte sticka under stolen att det har hänt incidenter med skarpa dresserade hundar också. Dom är ju ofast ganska extrema när det gäller jaktlust o kamplust dom också. Så det är väldigt viktigt att man är noga med dessa hundar som är tränade o angripa människor det är ju ett skarpladdat vapen man har i kopplet,

Sällan man ser dom seriösa kamphunds står där med mössan i hand o har en död hund liggandes vid fötterna. För dom vet vad man har i snöret oftast.

Lära sig läsa sin egen hund är A & O

kan nog lova alla incidenter där hunden gett sig på människor bara ta ex om dessa rottisar som varit att dom garanterat vissa aggressiva signaler långt innan de gick så långt som dom gjort nu.
Så om ägarna kunde läsa sina hundar så vore det mycket mindre incidenter än vad det är idag men folk köper hundar sen har man inte tid o lära sig nåt om dom utan man tar dom bara förgivet hela tiden.

Senast ändrad:

Person skydd inget konstigt alls när personen blir på hoppad eller ska försöka ska hunden avvärja det tänk dig den hunden utan korg med den aggressionen inte så kul o vara busen då.

Ne inte så kul att vara hundägare efter det heller skulle jag kunna tänka mej.:crazy:

Ja om hunden inte har munkorg på sej och attackerar en människa sådär, även fast "busen" gjorde fel mot hundägaren så är det troligtvis hundägaren som "åker dit". Eller har jag fel?
Skulle ju troligtvis kunna bli ganska stora skador på "busen".

appropå skarpladdat vapen.. visst är de bottaget att hun inte längre räknas som det?? har för mig att sambon pratat om de.. han har juh arbetat med sånt men är itne hemma så jag fr¨gar dig...

appropå skarpladdat vapen.. visst är de bottaget att hun inte längre räknas som det?? har för mig att sambon pratat om de.. han har juh arbetat med sånt men är itne hemma så jag fr¨gar dig...

Vad jag vet så räknas väl TJH som vapen fortfarande. Men det kanske är ändrat. Hur som helst är det ju exakt vad det är.

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
778
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 028
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 200
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
696
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka