Skydda bilnyckel

Smoothi

Trådstartare
Förvarar ni era bilnycklar i ett RFID skydd? Funkar det som utlovat? Det sipprar inte ut några signaler?

Några varv med ugnsfolie låter skyddat och bra ;)
Jo jag har provat det men blir lite jobbigt att ha med sig aluminiumfolie rullen hela tiden. Visserligen kan man använda en bit flera ggr men till slut så blir det svårt att knyckla ihop tätt så att det inte läcker

Det var det jag undrade om dom gjorde. Keyless signaler alltså
Du får väl be en tjuv testa ditt skydd
Själv kör jag bil där man faktiskt måste sätta i nyckeln
I och för sig kanske den ena till och med går att starta med skruvmejsel
Edit jag har en liten plåtask det varit plåster i den skulle fungera :up:
Inte för skruvmejseln dock :D

Det har väl föreslagits plåtburk.
Detta är ett reellt problem med två tjuvar en utanför ytterdörren som skickar vidare nyckelsignalen till kumpanen vid bilen som låser upp och kan köra iväg med bilen.
Plåtlåda har jag i bostaden men blir otympligt om man ska lämna hämta bilen på en parkering när man tex har handlat ska handla

Om jag hade en bil med den typen av nyckel, så hade jag nog gjort det (eller ja, i en snygg liten plåtburk troligen). Och inte förvarat nyckeln i hallen. Har läst ett gäng artiklar under åren där detta rekommenderas av försäkringsbolag, just för att detta faktiskt anses vara ett problem.

Men men, hittills har jag bara haft bilar som en faktiskt måste använda nyckeln fysiskt för att starta motorn. Så för mig är det ett ickeproblem än så länge.

Plåtlåda har jag i bostaden men blir otympligt om man ska lämna hämta bilen på en parkering när man tex har handlat ska handla
Det förutsätter att de har tillräcklig spaning på dig så att de vet vem som äger vilken bil och är på rätt plats, känns som en mindre risk, men det finns säkert företag som säljer små förpackningar för sådant också.

Nä inget skydd. Bilfan står där den står tills den åker till skroten snart, ett av felen är just att nycklarna måste omprogrameras innan bilen kan starta igen.

Gissa hur positiv jag är till plastnycklar😑.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Har ni några bra tips på hur man skyddar jordgubbarna från fåglar? Jag vill inte sätta upp nät, och har ingen lust att krångla till...
2
Svar
21
· Visningar
898
Senast: tott
·
Hemmet När jag flyttat till "mitt" lilla hus, får jag använda en del av logen som förråd. Men självklart finns där råttor/möss. Hur förvarar...
2 3
Svar
42
· Visningar
9 289
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Hur funkar det om man förlikas angående ett ersättningskrav (heter säkert inte så men när jag vill ha pengar för att jag anser att tex...
2
Svar
34
· Visningar
2 718
Senast: BernT
·
Hästvård Nelly har fått ett sticksår straxt under ett framknä som jag bandagerar. Hennes hage är dock extremt blöt på vissa ställen, det är djup...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 113
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar