skydd till fälttävlan

bambi82

Trådstartare
min ponny ska träna lite fälttävlan å starta nån debutant i sommar.. så jag funderar lite över skydd nu...Vill inte köpa nåra dyra fällttävlans skydd då jag inte vet om han kommer att tävlas/tränas nåt mer i det efter sommaren men vill ändå ha några lite högre skydd bak å några fram som ger lite mer skydd än de "vanliga"...nån som vet några bra eller har några billiga begagnade att sälja??? ;)

anatom.jpg

från Lillhästen i Stav

Det ser ju ut som nåt passande :) Borde ju ge lite mer skydd iaf...å inte blir det så dyrt heller...Vet du hur dom blir om dom blir väldigt blöta?

Jag använder mig utav de skydden som Peluso gav exempel på och jag tycker de fungerar utmärkt. Jag har dem både bak och fram och jag tycker de uppfyller de krav som jag har. De skyddar mycket bra och blir inte särskillt tunga av vatten. De har dessutom bra kardborre som gör att de sitter där de ska, men trots det tejpar jag alltid runt om, bara om uti fall att den skulle släppa.. :)
Utöver dessa skydd använder jag mig utav boots till frambenen. Har testat både "klapperboots" och tygboots och tycker att båda fungerar bra. Vissa har även boots på bakbenen men det beror ju förstås hur "fumlig" häst man har! :)

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
712
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 842
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V