skydd på benen?

C

cerrox

ni som rider fälttävlan ni har väl skydd på hästens ben i terrängritten? isåfall vad använder ni er av för skydd? senskydd, heltäckande skydd, boots eller vad för något? bara fram eller runtom? använder ni samma på träning som ni gör på tävling? vilka klasser rider ni?

Sv: skydd på benen?

Klart man har skydd på benen! Har runt om, ej vanliga senskydd. Där bak har jag heltäckande å där fram vet jag inte riktgi va man ska kalla det..;) och så boots då, på alla fyra brukar jag, men de räcker me fram egentligen. Va tycker ni, ska man ha boots runt om?
har samma skydd på träning som tävling!

Jag rider med NEW:s lättviktsskydd. de är heltäckande både på framoch bakben och med stålskena. Sen har eskadron boots i typ skumgummimatrial på fram. brukar inte använda bak.

jag har heltäckande NEW skydd runt om. samt globus boots runt om i typ konstläder eller va de e :crazy:

jag har NEW´s lättviktsskydd, heltäckande med skena, runt om.
har globus boots med konstläderutsida fram

Har självklart skydd på min goa gumma. Tävlar inte på allvar men det kommer väl komma. Hon är ju bara 5 år. Har haft fullt upp med inridningen så länge. Men hoppar vi på terängbanan har jag boots och lite olika skydd.

Har alltid NEW lightweight skydd i terrängen. Har runtom. De är heltäckande med stålskena som skyddar senan. Superbra skydd!

Sen har jag lite olika boots, testar mig fortfarande fram då de har en viss förmåga att gå sönder efter en träning/tävling.

Även jag har NEW`s light weight skydd runt om i terrängen. Har också NEW`s boots runt om.

Har också N.E.W skydd runt om samt deras boots fram och gummi bak.
Om jag har samma på träning beror på om jag har broddat eller inte och hur mycket jag ska hoppa och så.

verkar som att dom flestar använder sej av NEW:s lättviktsskydd & lite olika boots. men dessa NEW:s skydden har jag faktiskt aldrig hört talas om. vart har ni köpt dom? ;) låter ju som kanon skydd!!

Det är det vanligaste skyddet på marknaden för just fälttävlan och finns nog i de flesta affärer idag

Har också New skydden runt om (efter tips på denna sida)och Globus boots fram. Fungerar väldigt bra.
Men nu är jag sugen på New bootsen..är de prisvärda och håller? Har haft problem med boots som bara ramlar sönder. Hur länge ska ett par bra boots hålla?

numera använder jag prestiges terrängskydd, stabila och har en skön insida..

är dock i läder så hållbarheten känns lite oviss...:angel: har inte haft dem så länge än, men min häst har ganska smala, små ben o de passar bäst hittills...:)

tackar. ska ta mej en titt där. :) blev lite nyfiken på dessa skydd. ;)

eskadron....kan behövas tejpas runt, för att skydden inte ska "öppnas" i vattnet, har dock aldrig varit med om det.

Jag har eskadrons eventing skydd runtom på den ena och boots runt om i plast....på den andra har jag fram, kiffers skydd som går runt kotan plus davis plast boots och bak eskadrons eventing skydd....rider *-stjärnig

ja, just de, det är så dom heter (N.E.W)..;) dom har jag fram..:)

Vet någon några bra boots mina går JÄMT sönder har pröva massor av olika. Och en del åker lätt av?

Har du provat N.E.W? Jag hade också problem med att de jämt gick sönder innan men dessa verkar hålla.
Har iof. bara hunnit ha dem på två tävlingar så jag får se, men det är det längsta några av mina har hållt hittils ;)

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
977
Senast: ako
·
IT & mobiler Hjälp, please. Jag håller på med ett litet, väldigt simpelt projekt i iMovie och ska nu lägga till musik. Jag skaffade konto på...
Svar
2
· Visningar
229
Senast: KesoNeso
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: MiniLi
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 179
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka