skydd på benen?

Sv: skydd på benen?

Jag har picasso for horses skydd runt om, tycker att dom är minst lika bra som NEW skydden, dessutom billigare, jättebra spännen man inte behöver tejpa (gör det iaf ibland bara för säkerhetsskull). Hittade proffessional choice (stavas?) boots på globen i julas, så vet inte hur hållbarheten är, men de sitter kanonbra, snurrar inte och har en mjuk kant. Skyddar fram också.

Jag har picasso for horses skydd runt om, tycker att dom är minst lika bra som NEW skydden, dessutom billigare, jättebra spännen man inte behöver tejpa (gör det iaf ibland bara för säkerhetsskull).

ok. vart har du köpt dom?? :)

Senast ändrad av en moderator:

måste bara fråga om picasso-skydden.....har de skena inuti?
är de som professionals choice ungefär?

Ja, de har en skena som skyddar böjsenan. Skenan är gjord av karbon (tror det heter så), i vilket fall så används det i lätta flygplan eftersom det är så starkt men ändå lätt. vet inte hur professionals choice skydd ser ut, har bara ett par boots. eller vänta, det är väl dom som liknar equigard skydden? picassoskydden är inte samma i sånna fall. Picasso har många olika skydd, vissa ser ut som equigardskydden, mina är dom här:
http://www.picassoforhorses.se/militaryline.htm

Hittade ingen bättre bild, men såhär ser dom ut ungefär på Sigge.
P1010091fixadoklipptkopia.jpg

Dom är lite plastiga på utsidan, men det gör ju att vattnet rinner av lättare, inuti är de mer skumgummi-aktiga. Rynkiga, hur menar du?
La in en bild när Sigge har dom, hittade ingen där man ser skydden bättre. Missade du den?

Minns du hur mycket de kostade? Är det stor skillnad mot NEW-skydden eller är de ungefär samma prisklass?

Tror det var 500-600 paret, absolut inte säker men för mig det, NEW kostar väl 800 paret.

Skydden är lite "bubbliga", men eftersom det är olika lager är de inte bubbliga på insidan. Det blir inte stora veck eller så, men de är inte helt släta, om man säger så ;). Tror att det ser mer ut när de glänser, mina är så smutsiga. Annars ses vi kanske på tävling så kan du titta ordentligt. Som det ser ut nu blir de första antagligen Mantorp, Gärds och Udden.

Har også jeg NEW skydd rundt hele i terrenget, og utrolig stygge (oransje/brune) rågummi boots forran.. Kanskje ikke så fine, men gjør jobben sin utrolig godt, tåler en "trøkk" og faller ikke av (hele boots som dras over hoven).
Er litt nysgjerring på Picasso for horses sine skydd - lyst å prøve :)

Jag använder mig av boots runt om, eskadron`s terränglämpade skydd.

Lättvikts-skydd runt om och boots runt om. 'Lerar' alltid benen på min lillkille :)

Tycker NEW är klart bäst men boots tycker jag de amerikanska som western använder mkt. Proff. choice.

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
977
Senast: ako
·
IT & mobiler Hjälp, please. Jag håller på med ett litet, väldigt simpelt projekt i iMovie och ska nu lägga till musik. Jag skaffade konto på...
Svar
2
· Visningar
229
Senast: KesoNeso
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: MiniLi
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 179
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka