Skydd för passträning?

N

Naggur01

Ni med 5-gångshästar, vad använder ni för benskydd när ni tränar passen?

Är nog dax att inse att vi inte kommer så långt i öppen klass men hans "ökade" tölt. Så femgång ska vi testa nu till nästa år.;)

Sv: Skydd för passträning?

Spännande med pass!

Inga benskydd har jag använt. Boots däremot! Lätta gummiklockor för det mesta. (Ibland tyngre boots om hästen klarar det, men finns ju risk för mer 4-takt då)

Sv: Skydd för passträning?

Ni med 5-gångshästar, vad använder ni för benskydd när ni tränar passen?

Är nog dax att inse att vi inte kommer så långt i öppen klass men hans "ökade" tölt. Så femgång ska vi testa nu till nästa år.;)

Ja kör även också med vanliga gumma boots (inga benskydd)
Ja varierar lite mellan ballboots, vanliga klockboots med och utan vikt och sen har jag även top riether boots som är mellan 120g (tror ja)- 280 g jag har 210g och 280 g (får ej längre ha boots som är över 250g. Men tränar ibland med 280g.)

Liknande trådar

Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 061
Senast: Fille
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 802
Senast: ildiko
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: tara
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 452
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Valp 2025