appilif
Trådstartare
Jag har en chihuahua tik på 3 år som är väldigt skällig och aggeresiv mot hundar som vi möter. Hon skäller i princip varje gång vi möter hundar , fast det konstiga är att när vi har gått rätt långt då kan hon gå förbi hundar utan problem om dom inte kommer för nära.Men det blir ju jobbigt när man bara går den där sista kissrundan på kvällen och hon skäller ut alla hundar hon ser. Jag vet att det är något vi gjort fel när hon vart yngre då vi köpte henne när hon var 6 mån, men var endast 13 då så visste väll inte direkt vad man skulle tänka på och så, men iallafall nu har jag läst lite om skvallerträning ( belöna när den tittar på hunden så att den kommer till en själv istället för att fokusera på hunden ) Har fått för mig att det kan bli lite dubbelmoral i det , att man belönar skällandet , fast det gäller väll säket att belöna innan hon skäller.
Men om någon har något tips eller kanske till och med kan berätta om ni använt er av skvallerträning så skulle jag vara jättetacksam!
Men om någon har något tips eller kanske till och med kan berätta om ni använt er av skvallerträning så skulle jag vara jättetacksam!