Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
PathOfClovers skrev:Det där med svett tycker jag att många har en konstig uppfattning om. Många verkar tycka att ju svettigare hästen är desto bättre har den gått. Jag tycker snarare tvärtom, när jag haft ett jobbigt pass med diskussioner och tjaffs osv. är hästen mycket svettigare än om allt varit frid och fröjd och vi har samarbetat bra. Som biffen skrev så är det också olika beroende på hur den är byggd, vissa har jättelätt för att skumma mellan bakbenen och vissa får aldrig det.
Sen kan ju hästarna bli skummiga mellan bakbenen på somrarna när de springer i hagen osv.
och på hur varmt det är uteRumpnissen skrev:Sen beror det ju faktiskt på hur mycket päls de har också.
Fossing skrev:Kommer svetten inte på olika ställen på hästkroppen om det är jobb-svett eller stress-svett. När min ponny blev stressad blev han mycket svettig på halsen, när han jobbade svettades han under sadeln och bakom öronen.
Kul med svett-diskussion!
Nej nej, dom svettas bara mellan bakbenen då dom arbetar i en korrekt form!malinsky skrev:Jag måste fråga, är alltid arbetande bakben = skum (svett)? nog måste väl hästen kunna jobba m bakpartiet utan att skumma där. Jag har hört så mkt konstigt nu, så vad säger ni?