Skum galopp!

L

link

Idag när jag galopperade så kändes det jättekonstigt. Jag liksom rördes i sidled över hästen. Min kompis som stod brevid sa att det så jättekonstigt ut. Är det detta som kallas korsgalopp? Vad gör hästen i egentligen? Både travar och galopperar eller?

Tacksam för svar!

Sv: Skum galopp!

i korsgalopp galopperar hästen med frambenen i vänster galopp och bakbenen i höger, eller tvärtom.
det brukar kännas som att man åker i sidled över hästen, så ja, det var nog var det var.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 120
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 295
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 574
Senast: Stereo
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 411

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka