Sv: Skulle ni klara er i vildmarken med det ni har på er?
Mycket av det använder jag i mitt yrke, annat när jag har en timme över mellan jobben (madrass, filt), och resten för att jag inte orkar fixa nån bättre plats...
Jag kör skåpbil.
tjocka filtar till rejäl första förbandslåda, medicinförråd, (stor skaderisk i jobbet, behöver alltid veta att det finns möjlighet att fixa skador på både mig och hundarna) Filtar och madrass för att jag då och då slaggar en timme i bilen.
kniv, i förardörren för att kunna kapa säkerhetsbälte snabbt vid olycka
ljus, eldredskap, ficklampa i handskfacket för att kunna fixa värme och ljus vid stopp ute i ingenstans eller bilköer på E4.
verktygslåda med hammare/tänger/järnträd/silvertejp. Del av yrkesutrustningen, stöter på en hel del staket som behöver akutlagas när jag åker ut för att ta in förrymda får.
Dessutom finns där minst 70 meter rep, div krokar, galonställ, en 10-litesdunk med vatten: Till hundträningen. Långlina och karbinhakar för att kunna använda långlina, karbinhakar för att kunna hänga upp rep/selar/koppel på ett bra sätt i bilen. Galonställ och vattendunk ifall det regnar/saknas dricksvatten till hundarna på plats.
och en låda med nödmat+ spork. Jag får totalt blodsockerfall en timme efter avslutat jobb. Då är det skitbra att ha lite nödmat + choklad lättillgängligt!