M
maisan
Jag tar hem lusern hack från en foderleverantör som kommer med fodret till stallet. Lusernet är fr ett engelskt kännt fodermärke. Förra gången jag tog hem lusern var datumet på säcken väldigt kort o min häst äter små mängder så när jag ringde o beställde denna gång påpekade jag att jag vill ha en säck med bäst före iaf nån månad framåt o då började hon förklara att lusern aldrig blir dåligt (=inte sant, jag har hittat mögel flera gånger o fått kasta bort fodret) o att bäst före inte är nåt att bry sig om. Jag avslutade samtalet med att jag iaf endast vill ha foder som har bäst före nån månad framåt, annars får det vara (har oxå en hyperkänslig fånghäst).
Nå vad hittar jag i stallet senare??
Jo en vanlig plastsäck igentejpad med silvertejp, o på den en lapp där det står att det gått hål i org.säcken o att jag får det för halva priset. Org. säcken fanns inte med så då vet jag ju eg inte ens om det är rätt foder eller utgångsdatum.
För mig känns det som att hon försöker lura mig då jag specifikt frågade efter ett bra datum o nu fick jag inget... eller?
Hade jag gått in på tex Granngården hade jag ju aldrig köpt en säck med hål i, o absolut inte en som inte är i org. förpackning.
Nå vad hittar jag i stallet senare??
Jo en vanlig plastsäck igentejpad med silvertejp, o på den en lapp där det står att det gått hål i org.säcken o att jag får det för halva priset. Org. säcken fanns inte med så då vet jag ju eg inte ens om det är rätt foder eller utgångsdatum.
För mig känns det som att hon försöker lura mig då jag specifikt frågade efter ett bra datum o nu fick jag inget... eller?
Hade jag gått in på tex Granngården hade jag ju aldrig köpt en säck med hål i, o absolut inte en som inte är i org. förpackning.