Skulle ni ha köpt detta...

M

maisan

Jag tar hem lusern hack från en foderleverantör som kommer med fodret till stallet. Lusernet är fr ett engelskt kännt fodermärke. Förra gången jag tog hem lusern var datumet på säcken väldigt kort o min häst äter små mängder så när jag ringde o beställde denna gång påpekade jag att jag vill ha en säck med bäst före iaf nån månad framåt o då började hon förklara att lusern aldrig blir dåligt (=inte sant, jag har hittat mögel flera gånger o fått kasta bort fodret) o att bäst före inte är nåt att bry sig om. Jag avslutade samtalet med att jag iaf endast vill ha foder som har bäst före nån månad framåt, annars får det vara (har oxå en hyperkänslig fånghäst).
Nå vad hittar jag i stallet senare??
Jo en vanlig plastsäck igentejpad med silvertejp, o på den en lapp där det står att det gått hål i org.säcken o att jag får det för halva priset. Org. säcken fanns inte med så då vet jag ju eg inte ens om det är rätt foder eller utgångsdatum.
För mig känns det som att hon försöker lura mig då jag specifikt frågade efter ett bra datum o nu fick jag inget... eller?
Hade jag gått in på tex Granngården hade jag ju aldrig köpt en säck med hål i, o absolut inte en som inte är i org. förpackning.

Sv: Skulle ni ha köpt detta...

Nej, jag hade inte accepterat det fodret, oavsett om det kommit gratis.

Verkar som en oseriös leverantör.

Sv: Skulle ni ha köpt detta...

Kan bara säga samma sak som Lovisaleonora, hade aldrig accepterat det.
Byt foderleverantör även om det innebär att du måste hämta det själv.

Liknande trådar

Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 633
Senast: Habina
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 306
Senast: ufot
·
Hästhantering Jag har alltid tagit mig an "projekt" när det kommer till hästar. Jag har aldrig köpt en färdig häst i hela mitt liv. I somras var jag...
Svar
14
· Visningar
2 583
Senast: Ewelina
·
Dressyr Då är vi inne i årets sista månad och de flesta av oss har ridit sista tävlingarna för året och många är nog i full gång med...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 373
Senast: aprilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar