Skulle ni ens överväga ett seriöst förhållande med denna man???

kopur

Trådstartare
I DN har de en spalt där man kan ställa frågor till en jurist. I gårdagens DN kunde man läsa följande fråga: (OBS inte citerat utan fritt återgivet ur minnet).

Min sambo har två barn sedan ett tidigare förhållande. Dessutom har han ett barn "på byn" som han inte vill kännas vid. Vad innebär det juridiskt om vi gifter oss och skaffar barn? Min man vill helst göra barnet "på byn" arvlöst - går det?

I min sinnevärd finns det bara inte att jag skulle ens överväga ett förhållande med en man som inte vill kännas vid ett av sina barn! Och som dessutom vill göra barnet arvlöst (vilket som tur var inte går, även om man kan begränsa arvets storlek.) Ska BARNET verkligen straffas för att det finns till??? Det är ett sådant lågvattenmärke tycker jag!!! Jag skulle inte kunna ha tillräcklig respekt för honom för att ha ett förhållande - och SÄRSKILT inte för att skaffa barn med honom. Men uppenbarligen finns det någon som tycker det är OK. Vad tycker ni?
 
Sv: Skulle ni ens överväga ett seriöst förhållande med denna man???

Nu känner man ju inte till hela historien eller sanningshalten i den. Men ett barn är ju alltid ett barn. Karln är väl en idiot. Varför ska han skaffa mer barn om han redan har 3 varav ett han inte vill ha, låter inte vettigt i mina öron.
 
Sv: Skulle ni ens överväga ett seriöst förhållande med denna man???

"Inte vill kännas vid" låter lite konstigt, trodde faderskapsutredning var obligatoriskt i sådana lägen.
PL
 
Sv: Skulle ni ens överväga ett seriöst förhållande med denna man???

Det beror ju på vad förförhållande han har till modern. Jag har svårt att döma någon efter så lite information.

Men visst låter det konstigt att man vill göra ett barn arvlöst :confused:
Min sambo har en dotter som han inte fått träffa under hennes uppväxt utan endast under senare tid, men han älskar henne lika ycket för det även om mamman till dottern har sina konstiga ideér.
Skulle han vilja göra henne arvlös skulle jag verkligen reagera.

/M
 
Sv: Skulle ni ens överväga ett seriöst förhållande med denna man???

alla historier har 2 sidor
det kanske är mamman till det försummade barnet som helt enkelt ser till att inte barnet får träffa sin något 'lösaktige' fader
 
Sv: Skulle ni ens överväga ett seriöst förhållande med denna man???

Jag har en släkting som vägrar kännas vid ett av sina barn. Han har ett med en f.d. fru och två med den nya, men han säger alltid på släktmiddagar osv. att han bara har två barn. :crazy: Trots att alla som är där mycket väl vet att han har en dotter till, som har ett barn som aldrig får träffa sin morfar. :(
Så det existerar, även om man har svårt att förstå det.
 
Sv: Skulle ni ens överväga ett seriöst förhållande med denna man???

Fast i hans nyas ögon är det uppenbarligen så att han inte vill kännas vid barnet. ÄNDÅ vill hon ha ett seriöst förhållande med mannen och t o m skaffa barn med honom....
 
Sv: Skulle ni ens överväga ett seriöst förhållande med denna man???

oj vad snurrigt det blev?!
ÄR DET NÅGON AVLÖNAD SOM SITTER OCH FLYTTAR RUNT TRÅDARNA?
 
Sv: Skulle ni ens överväga ett seriöst förhållande med denna man???

Knappast avlönade.. ;)
Som på de flesta forum finns ju dock moderatorer. Och de kan ju vara här och "arbeta" när som helst.
 
Sv: Skulle ni ens överväga ett seriöst förhållande med denna man???

Skulle absolut inte ens överväga att skaffa barn med en sådan man.

Har man sett till att det blev ett barn får man ta sbavr över det också. Oavsett hur dum mamman är eller hur mycket hon vägrar låta pappan träffa barnet så finns det mycket man som pappa kan göra för att få träffa sitt barn.

Och att hans nya tycker det är ok förstår jag inte heller.
Skulle vara sjukt rädd att han om man skaffade ett barn med honom och det tog slut skulle lämna det barnet också.
 
Sv: Skulle ni ens överväga ett seriöst förhållande med denna man???

Men uppenbarligen finns det någon som tycker det är OK. Vad tycker ni?

Jag känner några människor som skulle kunna resonera så. De är giriga och fokuserade på att vinna fördelar åt sig själva. Kvinnan ser det nog som att hon och hennes avkomma vinner om övriga avkommor elimineras. Det blir ju mer pengar över till kvinnan och hennes avkomma då.:crazy: Om man tänker så, ser man det ju som en fördel att mannen är inriktad på att skita i sina övriga barn.
 
Sv: Skulle ni ens överväga ett seriöst förhållande med denna man???

Jag har en släkting som vägrar kännas vid ett av sina barn. Han har ett med en f.d. fru och två med den nya, men han säger alltid på släktmiddagar osv. att han bara har två barn. :crazy: Trots att alla som är där mycket väl vet att han har en dotter till, som har ett barn som aldrig får träffa sin morfar. :(
Så det existerar, även om man har svårt att förstå det.

Jag har en släkting som har 7 barn med tre kvinnor, men de tre senaste barnen vet inte om sina fyra äldre halvsyskon... :mad: Han säger att han ska berätta när barnen är äldre och "förstår mer". :confused: Det borde ju vara lättare att förklara medans de är små att de har syskon som bor hos sina mammor än att förklara varför man har undanhållit dem sina syskon i alla år. Tydligen har hans fru en hel del med saken att göra, men som sagt, vilken människa behandlar sina barn på det viset? Vill frun hålla tidigare barn utanför borde man ju reagera tycker man. De äldre barnen har han visserligen lite kontakt med, men det är väldigt sällan. Suck..alltid är det barnen som ska drabbas när de vuxna inte kan vara vuxna. :(

Och som svar till TS; nej, jag skulle det inte.
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 782
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 720
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 871
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 504
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp