Skulle du också bli utdömd?

Gry

Trådstartare
Var och provade ut ett par joggingskor idag. Jag pronerar väldigt mycket och jag har medfödd defekt i knäna- medfödd artros kan man säga. Fick betala 1900kr m gjuten sula. Lätt värt det. Lätt.

Men insåg också att jag:
Inte håller för träning
Hade INTE klarat böjprov
Inte har raka benvinklar
Inte blir bättre m specialutrustning.

Kort sagt. Jag hade banne mig blivit utdömd O_o

Nu håller knäna för slalom och ridning, så jag ska inte klaga. Men ändå. Insikten, liksom. :eek:

Hur hade det gått för er?
 
Gud ja. Jag hade varit död för länge sen. Helt värdelös kropp samt lynnes problem.

Ja lynnesproblem har man ju helt klart... Har ju varit halt några gånger och skulle förmodligen kosta skjortan att sko eftersom fötterna är lite ömtåliga, men annars så tror jag att jag hade varit vid liv.
 
haha.. jag skulle också vara ett hopplöst fall. Med fibromyalgi och värk som inte syns på ngn röntgen eller ngt prov så skulle veterinär, ägare etc ha gett upp.
 
Jag hade nog klarat mig fint, med en hovslagare som rätade upp min överpronation så. Jag är i övrigt rätt skadefri, har dåliga tävlingsnerver men skulle nog briljera på träningsplan ;)
 
Tveksamt. Har ryggproblem men med jämsidig träning påverkar det nog inte. Nu är jag inte duktig på det där, så högersidan belastas mer vilket börjar kännas i knä och höft (och rygg). Men sånt är man ju mer nogrann med när det kommer till hästar ;)
Har ett bra lynne, snäll och lyhörd, arbetsvillig men lite mycket nerv.
Dock svårfödd men det är inget man blir utdömd för ;)
 
Hehe lite annorlunda tanke.
Jag hade inte dugit till något.

Diskbråck
Artrit på si-leden (luddig diagnos)
Saknar minisker i ett knä.
Trasigt korsband.
Felläkt fraktur i en arm
Lösa benbitar i en fotled.
Hade inte funkat som avelssto.

Shit, jag ser domen.......
 
ja, hade nog inte varit nåt tränings/tävlingsmaterial iallafall.

Skolios i både rygg och nacke
Kotmissbildningar i nacken
Saknar en disk i nacken så kotorna ligger på varandra
Ihopväxta revben på ena sidan och ett extra på andra

Kanske hade kunnat passa som en trevlig promenadhäst :p
 
Senast ändrad av en moderator:
Knappast. Just nu är jag sjukt allergisk och får ta mer än godkänd mängd astma- och allergimediciner av olika former.

Jag har massor av migrän, ont i lederna, skadad axel, och det är ännu lite oklart om jag funkar inom aveln.
 
Ja om man kan bli utdömd för övervikt, dålig kondis och onda höfter så blir det triangel märket i rumpan på en gång :)
 
Dålig rygg, sne och vriden ryggrad, ena benet är ca 1.5cm kortare än det andra, en riktigt envis fux man allt som oftast får fjäska med för att något ska bli gjort. Och PMSen ska vi inte prata om..
Kan dock funka som sällskap
 
Jag har alltid hävdat att det är TUR att jag inte är en hund, för då hade jag varit avlivad för länge sedan eftersom jag har HD/AD E i dagens benämningar... :crazy:.

Som tur är så har jag efter ett försök som avelstik visat att jag inte nedärver dessa problem :up:.

Som märr hade det inte varit bättre, jag har även Spondylosis.... :arghh:.
Möjligen sällskapshäst eftersom jag kan gå i hage utan problem och är ganska ranghög, kanske passar som äldre sto i unghästflock... :idea:. Gärna unghingstar... :angel:.
 
Jag hade passat som tävlingshäst, envis, ger aldrig upp, ont finns inte på världskartan. Fast hade nog blivit en så kallad pissmärr. Gäller att hitta rätt ägare som står ut bara.
 
Var och provade ut ett par joggingskor idag. Jag pronerar väldigt mycket och jag har medfödd defekt i knäna- medfödd artros kan man säga. Fick betala 1900kr m gjuten sula. Lätt värt det. Lätt.

Men insåg också att jag:
Inte håller för träning
Hade INTE klarat böjprov
Inte har raka benvinklar
Inte blir bättre m specialutrustning.

Kort sagt. Jag hade banne mig blivit utdömd O_o

Nu håller knäna för slalom och ridning, så jag ska inte klaga. Men ändå. Insikten, liksom. :eek:

Hur hade det gått för er?

Jag hade klarat en fysisk besiktning , jag skulle dock vara en dyr historia för att fungera optimalt med många besök hos kiropraktor och massör varje år :angel:
Däremot skulle jag åka dit på lynnesfel så det sjunger om det :D
 

Liknande trådar

Hästvård Hästen är 10 år, och utdömd och triangelmärkt förra året för en medfödd hasledsdefekt som upptäcktes när han var åtta år. Defekten gav...
2
Svar
31
· Visningar
3 604
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp