Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
shady skrev:Min son har ett 4 årigt sto (halvblod) Tanken är att hon skall gå sin första debutant till hösten. Hur skulle ni lagt upp träningen?
Ft-sidanshady skrev:Så sant så.
Gammeln vad har du vaknat på för sida idag?
Nja.......det måste ju finnas en viss styrka i djuren iaf.......dom ska åtminstånde se spänstiga ut på ritsenNelle skrev:För en debutant tycker jag inte att det krävs någon större konditionsträning.
Precis, var därför som jag ju ville veta hur pass iordningsställd hästen är för dagen. Då blir det ju bättre för hästen var nånstans på träningsskalan man ska knuffa in den itant agda skrev:Gammeln : på en fyraåring rider man i det tempo som hästen orkar och klarar av med den kondition den har.
dock kan det vara bra att man prövar att galoppera i lugnt tempo ungefär så långt som banan är
Men då är ju allt glasklart, bara att forsätta mot målet *ställer tillbaka Träningslära för Ft-hästen i bokhyllan*shady skrev:Allt det där är jag medveten om. Tanken med tråden var bara att få lite konstruktiv hjälp och se om jag missat något. Vilket jag verkar till att inte ha gjort.