Sv: Skryt!!!
Nej inget ck, denna gång... Vet inte riktigt när och varför de delas ut.. delas de alltid ut? På inofficiella tävlingar också?
Ja, absolut ska jag lära mig allt jag kan om att ställa ut. Jag har varit på en träning (i tisdags) och kommer fortsätta att göra det. Jag gjorde precis så som du skrev, jag försökte se glad ut och försökte att göra det så kul det gick (pga mina dåliga tävlingsnerver). Jag försökte att inte plocka så mycket med honom utan låta honom stå still i lugn och ro, och när han stod riktigt illa antingen korrigerade jag honom eller gjorde en liten volt eller så.. och när han hoppade och skuttade så kände jag ändå att inte hela världen gick under utan "ja, ja... vi är här för att lära"... Jag har också varit superskeptisk till utställning, men nu kommer jag absolut att köra på ett tag till. Är han snygg måste jag ju visa upp honom. Förhoppningsvis fortsätter han att växa hyffsat jämnt... Domaren var superhygglig och förstod nog min okunskap och gav mig tips och råd. Underbart. Det är väl just det som en valputställning är till för också?
RR ingår i grupp 6 (vet inte om gruppindelningarna är lika jämt), andra raser är typ bostonterrier, pappilon, pekingese, tax, drever, basset, dalmatiner, hamilton och shillerstövare... (samt några till)..
Jepp, vi ses nästa år!!!