Skryt och inspirations tråd..

Humelibumlan

Trådstartare
Här kommer löp referatet från förvirrade studsande Humlan.. :bump:
4 de invändigt, 18.0 första 500m, 21.6 första 1000m
Humlan fast 4de in, lucka 400m kvar.... Då har 3 dragit undan och det är mycket Låååååångt fram... :crazy:
Men Morris Go´Cart tar in, går förbi och är slagen med en halv längd! 13.2 hade min kompis på henne sista 500m... :eek: och då kom hon inte ens ut förrens ca: 400m kvar..
Sluttiden 1.19.2
Hon voltade som hon aldrig gjort annat, var helt travsäker hela vägen och höll sig framförallt lugn :bow: tills han styrde ut...
Lasses kommentar (kusken)- Nu har hon fattat vad det handlar om... Vilken otrolig löpskalle hon har... :rofl:

Om någon vill höra vad jag sa och hur jag lät under upploppet- Kan jag varmt rekommendera att ta kontakt med Nafayettes sambo Gunnar, som förmodligen trodde jag var komplett galen... :o
"Åh, nu kommer hon ut", "Titta vad söt hon är" "Oj, nu går hon förbi" "Nämen? Vad hon springer" Ca: 100 kvar kan det vara svårt att förstå... För då stod jag på stället och studsade upp och ner samtidigt som jag klappade händer, med gråten i halsen... :bump:

Kan ju påpeka att man hört ett par- Jisses vilken speed den där LILLA har, det kunde man aldrig tro! :D -idag...

Kuriosa-
Utrustnig: Raymondcheck, spärrgrimma, vanligt bett, fast huva, (Inget tungband!),slaggjord och gamacher!
Vi testade tungfelbett, men det var inte alls poppis... och dett varkade funka bra, iallafall denna gången!
Tackar alla som engagerat sig i Humlans utrustning med tips och råd!

Slutsats- Storleken har INGEN betydelse! Inom travsport.. :p

Ameo: Denna tråd ä´rok väl? :angel:

Sv: Skryt och inspirations tråd..

Men vad roligt,nästan så man skulle kunna säga grattis ;) .
Framgångar man slitit mycket för ger alltid en extra känsla .En andraplats kan komma att betyda mycket mer än andra mer lättvunna segrar.
Och framgång föder framgång.Det här kanske är den extra kick självförtroende hon behövde för att börja fungera helt stabilt.

Lines skrev:
Men vad roligt,nästan så man skulle kunna säga grattis ;) .
Framgångar man slitit mycket för ger alltid en extra känsla .En andraplats kan komma att betyda mycket mer än andra mer lättvunna segrar.
Och framgång föder framgång.Det här kanske är den extra kick självförtroende hon behövde för att börja fungera helt stabilt.
NEJ Lines, inte hetsa upp Ameo så hon tror det är en grattis tråd.. :angel: ;)

Humlan självförtroenede har det aldig varit fel på, snarare att hon inte riktigt förstått vad det går ut på, även om hon tycker det det är superkul.. ;)
När det handla om stabilitet vill jag citera Lasse, min kusk och vän, när han besvarar min fråga om hon verkligen ska ha lång käk (väldigt lång)..
"Det är liksom inte vi som bestämmer sånt, när det handlar om denna hästen" :bow:
Fick korta 3 hål efter provstarten... ;)
En sån kusk går det väl en på miljonen kan jag tänka mig? :love:

Jag är nog en rätt bra tränare att köra löp åt, jag är nöjd bara Humlan är söt i defileringen, glad om hon går felfri, lycklig om hon dessutom tar pengar och helt enkelt överlycklig och löjligt gad om hon gör ett bra löp...
Hade förmodligen varit lika lycklig om hon tagit sista pengar efter att ha spurtat som hon gjorde :p
Men 9000:- klirrade skönt i kassan! :banana:

Senast ändrad:

:banana: :eek:
Citat från sundbyholm hemsida-
DECET ET DOLOR 4-par inv. loss till slut och formligen flög fram över upploppet och hann så när fram, agerade markant förbättrat.

//Humlan- Mer än lovligt stolt! :o :D

Härligt referat!!! :bow:

Tack,funderat på en framtid i den branchen kanske??

:bow: Sträck på dig ordentligt!
Jari lyfter hatten och bugar! :bow:

Skulle tro att Nafayettes sambo just nu lider av en allvarlig tinnitus. :devil:

Det måste ha varit mycket bättre speed i henne nu än på Valla.
Nu är det bara Elitloppet 2006 kvar. :bow:

Om någon vill höra vad jag sa och hur jag lät under upploppet- Kan jag varmt rekommendera att ta kontakt med Nafayettes sambo Gunnar, som förmodligen trodde jag var komplett galen...

Du är väl i klass med Virre och den där finskan hos Goop :devil: men dom nöjer sig inte med upploppet, utan börjar redan 1500 kvar :D :D
Ps...Gunnar är döv idag, inget att prata med :angel: :angel:

bengall skrev:
Skulle tro att Nafayettes sambo just nu lider av en allvarlig tinnitus. :devil:

Det måste ha varit mycket bättre speed i henne nu än på Valla.
Nu är det bara Elitloppet 2006 kvar. :bow:
Du, det är 2005 i år... :angel: ;)
Jo, den var litre bättre, kan som sgat bero på att hon nu förstått vad det går ut på!

Humelibumlan skrev:
Är du galen?? Du har ju träffat mig, tror du verkligen jag skulle göra mig i ett travlopp?? :eek: :crazy:

Givet, du skulle alltid bli avstängd pga störande pip på upploppet. ;)

/// ghost

ghost skrev:
Givet, du skulle alltid bli avstängd pga störande pip på upploppet. ;)

/// ghost
:rofl: :bow: Det vore inte helt otippat... :o
Jag är ju en sån där som pratar oavbrutet, även med hästarna... Och vi fortköring så brukar jag inte driva som alla andra med pisk och töm, utan med glada tillrop... Något jag försökt få min kusk att göra... Tycker han är lite vrång som vägrar ;)
"Ja, koooooom igeeeeeeeeeeen dåååååååååååå tjjjjjjjjeeeeeeeeeeejjjjjjjjjjjjeeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnnn, nu tarrrrrrrrrrr vi dommmmmmmmmmmmmmmmmm" Heja heja!!! :banana: :banana: :banana: :o :D

*asg* :)
Har svårt att tänka mig L-Å ta dom orden i sin mun........på upploppet! :smirk:

Humelibumlan skrev:
:rofl: :bow: Det vore inte helt otippat... :o
Jag är ju en sån där som pratar oavbrutet, även med hästarna... Och vi fortköring så brukar jag inte driva som alla andra med pisk och töm, utan med glada tillrop... Något jag försökt få min kusk att göra... Tycker han är lite vrång som vägrar ;)
"Ja, koooooom igeeeeeeeeeeen dåååååååååååå tjjjjjjjjeeeeeeeeeeejjjjjjjjjjjjeeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnnn, nu tarrrrrrrrrrr vi dommmmmmmmmmmmmmmmmm" Heja heja!!! :banana: :banana: :banana: :o :D

Haha...då är vi två då :rofl:
Ja NUuuuuuu ska vi sse om det finns nåt kvar......iiiihhhaaaa...duuuukkktiggg....jajajajajajajaja...braaaaaaaaaaaa :bump: :bump:

martha skrev:
Haha...då är vi två då :rofl:
Ja NUuuuuuu ska vi sse om det finns nåt kvar......iiiihhhaaaa...duuuukkktiggg....jajajajajajajaja...braaaaaaaaaaaa :bump: :bump:
:rofl: Fortkörning ilag med mig är lite spännande.... Man kan få uppleva att helt plötslig bli omkörd på rakbanan, medans någon skriker- Sisten bort är en gris... :D För att sedan få höra- Kom igen då Humle skrutt, nu kör vi, ett-två-ett-två och GASaaaaaaaaaa, bra tjejen, duktig skrutta... nej!! trava..... ett-två-ett-två.... Så ja... :o :eek:

Liknande trådar

• Låst
Trav Nähä? Grattis Humlan till andra platsen!! :bow: :bump: :banana: Men tack! Vad gulliga ni är... :p ;) Detta utvecklas nu till...
Svar
1
· Visningar
750
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V